معاون استاندار لرستان گفت: امسال استان لرستان ۲۸ موکب در چهار شهر عراق برپا کرده بود که بیشترین این مواکب در شهرهای نجف و کربلا مستقر بودند.
کد خبر: ۷۹۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳ 21 October 2019
استان لرستان 28 موکب در 4 شهر عراق برپا کرد

 محمود ثمینی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال 78 هزار و 768 نفر لرستانی جهت حضور در پیاده‌روری اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌ بودند که در سال گذشته تنها حدود 27 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام و به کربلا اعزام شده بودند.

وی از افزایش سه برابری زوار لرستانی در پیاده‌روی اربعین در سال 98 خبر داد و افزود: امسال استان لرستان 28 موکب در چهار شهر عراق برپا کرده بود که بیشترین این مواکب در شهرهای نجف و کربلا مستقر بودند، 17 موکب نیز در داخل استان داشتیم که 10 موکب در ورودی شهر خرم‌آباد و هفت موکب دیگر شهرهای بروجرد، دورود و کوهدشت برپا شده بود و این مواکب فعلا کماکان فعال هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به بازگشت 90 درصد از زائرین ایرانی عنوان کرد: استان لرستان موکبی در مرز مهران فعال داشت که این موکب نیز به دلیل بازگشت زوار تا فردا جمع‌آوری خواهد شد.

وی باتاکید به اینکه عزیزانی که از شهرستان‌های مختلف در مواکب لرستان حضور داشتند با اخلاص، صداقت و علاقمندی تمام از زوار امام حسین(ع) پذیرایی می‌کردند، بیان کرد: زیرساخت‌های کشور عراق امسال نسبت به سال گذشته تغییر نکرده بودند به همین دلیل فشار خدمت‌گزاری از زوار اربعین بیشتر بر دوش مواکب ما بود و خوشبختانه توانستند خدمات را به همه زائران ارائه دهند.

ثمینی خاطرنشان کرد: مواکب برپاشده در کشور عراق متعلق به تمام زوار بود و خوشبختانه هر زائری که به مواکب ما مراجعه می‌کرد به خوبی مورد پذیرایی قرار گرفته بود.

وی با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات موجود در زیرساخت‌های مواکب تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را جهت رفع مشکلات زیرساختی مواکب انجام دادیم و در برخی مواقع نیز نیازمند این است که پیشاپیش برای سال آینده تدابیر لازم جهت رفع نواقص و موانع اندیشیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان اینکه بعد از پشت سر گذاشتن ماه صفر از خادمین مواکب اباعبدالله الحسین (ع) تقدیر به عمل خواهد آمد، گفت: جلسه آسیب‌شناسی نیز با دستگاه‌های مربوطه برگزار خواهد شد و برای سال آینده برای رفع موانع تدبیر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار