رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: سیل هزار و 560 میلیارد تومان به حوزه کشاورزی استان خسارت زد که 795 میلیارد تومان آن مربوط به تولیدات بوده است.
کد خبر: ۷۶۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 20 July 2019
خسارت 795 میلیارد تومانی سیل به تولیدات کشاورزی لرستان

عبدالرضا بازدار ظهر امروز در جلسه ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده لرستان اظهار کرد: سیل خسارت بسیاری به حوزه کشاورزی استان به‌ویژه در مناطقی همچون پلدختر رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: سیل فروردین ماه لرستان که بیشتر  شبیه به سونامی بود خیلی از زیرساخت‌های بخش کشاورزی را به دلیل مجاورت با رودخانه‌ها از بین برد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه اقدامات خوبی تاکنون در راستای جبران خسارت‌ها انجام شده است، افزود: با این وجود نیازمند کمک ویژه وزارتخانه برای تامین منابع لازم برای جبران خسارت‌ هستیم.

بازدار بیان داشت: سیل هزار و 560 میلیارد تومان به حوزه کشاورزی لرستان آسیب زد که 795 میلیارد تومان آن مربوط به بخش تولید و 773 میلیارد تومان ان برای زیرساخت‌ها و ابنیه بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی 11 دبیرخانه شهرستانی برای تسریع در کار برآورد خسارات و تشکیل پرونده برای سیل‌زدگان اظهار داشت

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان تصریح کرد: در حال حاضر از 21 هزار بهره‌بردار سیل‌زده استان، اطلاعات 19 هزار بهره‌بردار با حجم خسارت 550 میلیارد تومان در سامانه سجاد بارگزاری شده است.

بازدار از معرفی 752 پرونده به بانک‌های عامل استان برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: تاکنون 3 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به بهره‌برداران سیل‌زده استان پرداخت شده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار