نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته در سفر معاون اقتصادی رئیس جمهور به استان، سهمیه چهار هزارتایی مسکن بازآفرینی به لرستان تعلق گرفت که مسوولان استان و وزارت راه و شهرسازی باید در این زمینه پاسخ‌گو باشند که تا امروز چه اقدامی صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۶۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 13 July 2019
بلاتکلیفی سهمیه مسکن بازآفرینی لرستان/ عدم تعادل عرضه و تقاضا عامل اصلی التهاب قیمت مسکن

مجید کیانپور در پاسخ به این سوال که علت اصلی افزایش قیمت مسکن چیست، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی یک سال گذشته کشور شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن و اجاره بها در نقاط مختلف کشور هستیم که مهمترین علت این موضوع نبود تعادل در عرضه و تقاضای این بخش و وضعیت بد اقتصادی جامعه نیز در این امر تاثیرگذار است.

وی افزود: با تقویت ارزش پول ملی، پرداخت تسهیلات برای ساخد مسکن مناسب و تقویت بخش خصوصی می‌توان قدم‌های خوبی برای کاهش قیمت مسکن برداشت اما متاسفانه بازار مسکن در یک سال و نیم گذشته دچار تورم و افزایش قیمت شده به طوری که بر اساس آمارها قیمت مسکن در این مدت بیش از ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بازار مسکن در لرستان نیز در یک سال گذشته مانند سایر نقاط کشور دچار التهاب شده اما متاسفانه به علت اینکه میزان تولید مسکن در استان کمتر از میانگین کشوری بوده این التهاب بیشتر خود را نمایان کرده است.

کیانپور با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات مسکن باید ظرفیت انبوه سازان را جدی بگیریم، تصریح کرد: طی چند ماه گذشته معاملات حوزه مسکن60 درصد کاهش داشته است؛ دولت برای رفع این مشکل باید با پرداخت تسهیلات و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تولید مسکن را در کشور افزایش دهد تا با این کار قیمت ها کاهش یافته و میزان معاملات و اشتغال زایی نیز افزایش یابد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: سال گذشته در سفر معاون اقتصادی رئیس جمهور به استان، سهمیه چهار هزارتایی مسکن بازآفرینی به لرستان تعلق گرفت حال باید مسئولان استان و وزارت راه و شهرسازی در این حوزه پاسخ‌گو باشند که تا به امروز در این زمینه چه اقدامی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار