کد خبر: ۷۵۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 25 June 2019
هفت نقطه شهری لرستان برای اجرای طرح جدید مسکن شناسایی شد

خرم آباد – مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: هفت نقطه در خرم آباد و بروجرد برای اجرای طرح جدید مسکن ارزان قیمت کارمندان شناسایی شده است.

رضا خالقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تاکید رییس جمهوری در خصوص اجرای این طرح اظهار داشت: اجرای درست و اصولی طرح یاد شده علاوه بر کنترل عرضه و تقاضا، از افزایش بی رویه قیمت نیز جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: طرح های مشارکتی حدود ۲ دهه گذشته مسکوت مانده که به تازگی با دستورالعمل سازمان ملی مسکن برای پیگیری و اجرای این طرح ها، تهیه مسکن ارزان کارمندان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: بر اساس این دستورالعمل کمیته مشارکت در استان تشکیل شده و زمین های دولتی مستعد ساخت و ساز در محدوده قانونی شهرهای بزرگی که مشکل تامین زمین و افزایش بی رویه قیمت مسکن دارند، شناسایی می شود.

خالقی ادامه داد: پس از شناسایی زمین و تهیه طرح، طی اعلام فراخوان به انبوه سازان و پیمانکاران، تولید و عرضه مسکن در قالب مشارکت آغاز می شود.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز روز دوشنبه به ایرنا گفته بود که طرح خانه دار شدن کارمندان دولت هنوز به تصویب نهایی نرسیده، این طرح در وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی است و جزئیات آن تا یک ماه آینده تصویب می شود.

به گفته عباس فرهادیه کلیات این طرح به تصویب رسیده است و اکنون در وزارت راه و شهرسازی بر سر جزئیات آن بحث و بررسی می‌شود.

رئیس جمهوری در مراسم بهره برداری از ترمینال گالری سلام فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرد که طرحی در دولت در حال بررسی است که بر اساس آن کارمندان دولت از روز نخست استخدام با اختصاص بخش کمی از حقوق خود تا ۱۰ سال پس از استخدام صاحب خانه خواهند شد و مراحل آماه سازی و تکمیل این طرح در دست بررسی است تا جوانان در ابتدای شروع کار خود دغدغه مسکن نداشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی نیز پیش تر خبر داده بود که در این طرح، از بدو ورود کارمندان در صندوق پس‌انداز، مسکنی برای آنها ایجاد و در زمان‌بندی مشخص احداث و به آنان واگذار می‌شود و کارمندان مبلغ آن را در اقساط تعیین‌شده ۱۵ ساله بازپرداخت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار