کد خبر: ۷۵۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 25 June 2019
۱۱۰هزار هکتار جنگل در ۱۱ استان کشور ایجاد می شود

خرم آباد - رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال کشور گفت: توسعه و ایجاد ۱۱۰ هزار هکتار جنگل در ۱۱ استان کشور در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، فریبرز غیبی دوشنبه شب در بازدید از نهالستان بام خرم آباد اظهار داشت: زاگرس با ۶ میلیون هکتار وسعت سطح جنگل، یک منطقه مهم و استراتژیک برای امنیت غذایی، معیشتی، ذخیره آب و پشتیبان برای سایر مناطق بشمار می‌رود.

به گفته وی اکنون در منطقه زاگرس اهدافی همچون ذخیره نزولات جوی، افزایش رطوبت، کاهش آفات و امراض، حفظ پوشش گیاهی، توسعه پوشش گیاهی، استفاده از جوامع محلی برای مدیریت پایدار در عرصه‌های زاگرس دنبال می‌شود.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال تصریح کرد: یکی از بهترین نهالستان‌ها در کشور، نهالستان بام خرم آباد است که با استفاده از تکنولوژی خوب و دانش فنی نیروهای باتجربه ایی که دارد، نهال‌های بومی خوبی از جمله بادام، بنه، بلوط، ارژن، گلابی وحشی پرورش می‌دهد.

غیبی اضافه کرد: لرستان به لحاظ تولید بذر و نهال یکی از موفق ترین استان‌های کشور بوده که در سال ۹۸ هم بیشترین سطح اجرای عملیات را در برنامه‌های خود دارد که بر این اساس می‌تواند یکی از استان‌های پیش رو در تأمین نهال، تولید نهال و توسعه جنگل با بذر و نهال باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار