کد خبر: ۷۵۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 25 June 2019

گردو

‌یک کارشناس ارشد تکنولوژی تولید مواد غذایی و مدیریت بازرگانی و دکتری مدیریت کسب و کار بر استفاده از ترکیبات فنلی عصاره پوست سبز گردو به جای آنتی اکسیدان‌های مصنوعی تأکید کرد.

‌سارا صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: یک کار تحقیقاتی با عنوان استفاده از ترکیبات فنلی(گالیک اسید) عصاره پوست سبز گردو به جای آنتیاکسیدان‌های مصنوعی در روغن سرخ کردنی (پالماولئین) انجام دادم که مورد استقبال بسیاری از اسایتدو کارخانه‌ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حالت عادی آنتی‌اکسیدان‌هایی که به روغن‌ها به منظور جلوگیری از فساد اکسیداسیونی اضافه می‌شود، آنتی‌اکسیدان‌های سنتزی BHA، BHT، TBHQ است که باعث سرطان می‌شود.

صانعی یادآور شد: در حال حاضر به منظور حفظ و افزایش سلامت مصرف‌کنندگان و نیز دستیابی به منابع طبیعی و ارزان‌قیمت تحقیقات در این زمینه ضروری است.

این کارشناس ارشد تکنولوژی تولید مواد غذایی و مدیریت بازرگانی و دکترای مدیریت کسب و کار تصریح کرد: پوست سبز گردو یکی از ضایعات کشاورزی است که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی است.

وی بیان کرد: پژوهش‌های بسیار اندکی در مورد تأثیر عصاره پوست سبز گردو به عنوان پاداکسنده طبیعیبرونسیدیتی روغن سرخ کردنی پالم اولئین در ایران صورت گرفته و نتایج حاصل از آن نشان داد کاملاً قابل رقابت با آنتی‌اکسیدان‌های مصنوعی است.

وی اضافه کرد: موضوعی که مهم است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد؛ حفظ و افزایش سلامت مصرف‌کنندگان و دستیابی به منابع و محصولات جدید برای رسیدن به این مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار