مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان لرستان گفت: بیش از ۴۰۰ تیم بهداشتی- درمانی و آموزشی سال ۹۷ به مناطق محروم لرستان اعزام شد.
کد خبر: ۷۵۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 25 June 2019
بیش از 400 تیم بهداشتی- درمانی به مناطق محروم لرستان اعزام شد

سرهنگ دوم عبدالوحید ملک آرا در دومین نشست هیئت اندیشه ورز شورای عالی بسیج جامعه پزشکی لرستان که با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان و اعضای شورا در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده تیم‌های بهداشتی و درمانی در طرح شهید رهنمون و در مناطق محروم و نیمه برخوردار در سال 97 و زمان وقوع سیل در استان اظهارداشت: یکی از اهداف مهم این طرح بررسی وضعیت بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف کمتر برخوردار، محروم و صعب العبور کشور است و بر مبنای این طرح، استان به 15 منطقه از نظر محرومیت تقسیم و در هر منطقه فعالیت‌های خدماتی بهداشتی، درمانی و آموزشی ماهی یک‌بار به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی افزود: در سال 97 بیش از 400 تیم بهداشتی، درمانی و آموزشی شامل متخصص، پزشک، پرستار، ماما و کارشناسان بهداشت و مشاوره در این مناطق طرح خدمات رایگان ارائه و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان در سال 97 جزو سه سازمان برتر کشور در این طرح بوده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان لرستان در رابطه با اعزام تیم‌های تخصصی، عمومی، مامایی، بهداشتی و خدماتی به مناطق سیل زده استان بیان کرد: تاکنون 150 تیم بهداشتی، درمانی و آموزشی توسط بسیج جامعه پزشکی استان و دیگر استان‌ها اعزام و آماری که تاکنون می‌توان ارائه داد خدمت مستقیم به از بیش از 38 هزار نفر است.

ملک آرا عنوان کرد: 140 نفر نیروی بسیجی توسط این سازمان جهت مشارکت در طرح ملی پیشگیری و کنترل فشار خون بالا در استان در اختیار واحدهای تابعه دانشگاه قرار گرفته شده است.

وی محوریت اصلی این نشست را همکاری و تعامل بیش‌تر دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بسیج جامعه پزشکیاستان دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی متولی امر بسیج جامعه پزشکی است و کلیه اقشار مختلف بسیج در دانشگاه علوم پزشکی در تابعیت بسیج جامعه پزشکی فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار