معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از غرق شدن ۲۳ نفراز ابتدای امسال تاکنون در رودخانه‌های در استان خبرداد.
کد خبر: ۷۵۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 24 June 2019

مراد پور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: در پی اخباری که هلال احمر ومدیریت بحران در خصوص غرق شدگان یک ماه اخیر در آبشار بیشه داشتیم ۴ نفر بودند که بنابه ضرورت جلسه بحران تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به سیل امسال ما تنها ۴ نفر کشته داشتیم که بعد از آن ۱۹ نفر در رودخانه‌های استان به دلیل تفریح وماهیگیری غرق شدند.

وی ادامه داد:در سال گذشته ما هیچ غرقی در رودخانه سزار وآبشار بیشه نداشتیم وسال ۹۶ دونفر وسال ۹۵ چهار نفر غرق شده داشتیم که در ۳ سال تنها ۶ نفر غرق شدند امادر این یک ماه اخیر ۴ نفر در همین منطقه غرق شدند که نشان میدهد دبی رودخانه چندین برابر شده است.

مرادپور گفت: برهمین اساس وبا توجه به ضرورت امر جلسه بحران تشکیل شد و تصمیماتی اتخاد شد که بنا است تیم کارشناسی برای بررسی منطقه وشرایط به محل اعزام شوند وبا همکاری صداوسیما ومدیریت بحران برنامه‌ای فرهنگی و برای اطلاع رسانی به هموطنانی که لرستان را برای تابستان به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند انجام شود.

وی ادامه داد: چون آبشار بیشه توسط دهیاری اداره می‌شود ودهیاری هم اداره آن را به پیمانکار سپرده است قرارداد پیمان کار بررسی می‌شود که نکات ایمنی آن رعایت شده باشد و علاوه برآن بنر به اندازه کافی نصب شده واخطار به گردشگران برای ایمنی داده می‌شود وبه دلیل رعایتمسائل ایمنی وامنیتی واخلاقی مقرر شد که با بنیاد تعاون ناجا قراردادی منعقد شود وبه نیروی انتظامی سپرده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: توصیه‌ای که ما به هموطنان داریم به توجه به اینکه سیلاب رژیم رودخانه را به طور کامل تغییر داده است این است که از شنا کردن در رودخانه‌های استان خودداری کنند.

انتهای پیام/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار