کد خبر: ۷۵۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 22 June 2019
دستگاه قضایی استقلال خود را به خوبی حفظ کرده است

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: دستگاه قضایی استقلال و سلامت خود را به خوبی حفظ کرده است.

آیت الله سید احمد میرعمادی روز شنبه در دیدار با مقامات ارشد قضایی لرستان با بیان اینکه دادگستری لرستان در این دوره بدون هرگونه حاشیه با آن روحیه انقلابی که لازمه دستگاه قضا است، خدمت می کند، افزود: شهید بهشتی استوانه انقلاب اسلامی ایران و شخصیت علمی ممتازی برجسته ای بود.

وی اظهار داشت: مواضع شهید بهشتی باید مورد بازنگری و آراء قضایی شهید بهشتی مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: دستگاه قضای ما ۲ خصوصیت استقلال دستگاه قضایی و سلامت دستگاه قضایی را به خوبی حفظ کرده است.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: با اینکه قوه قضاییه یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است اما در عین تعامل و همکاری و حمایت استقلال خود را حفظ کرده است.

وی باتاکید بر اینکه نباید یک قاضی تحت تاثیر جریانات یا افراد و مسئولیت ها قرار بگیرد، اظهار داشت: اگر قاضی سالم و عادل و باتقوا باشد قطعاً آن دستگاه از سلامت لازم برخوردار خواهد بود.

وی افزود: سلامت درونی دستگاه قضا بسیار مهم است و اقدامات اخیر آیت الله رئیسی و برخوردی که با برخی از قضات و افراد در دستگاه قضایی داشتند جای تقدیر دارد، مبادا دستگاه قضا در درونش موریانه هایی وجود داشته باشد که این موریانه ها این دستگاه را از بین ببرند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه سلامت دستگاه قضا به سلامت در رای است، ادامه داد: اگر رای قاضی دقیق باشد آن دستگاه سالم است اما اگر رای با دقت و حوصله نباشد دستگاه سالم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه سلامت دستگاه قضایی به سلامت در انجام وظیفه و مبارزه با فساد است، تصریح کرد: امروز درد جامعه ما در فساد اقتصادی است و دستگاه قضایی وظیفه دارد و باید در این قضیه وارد شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه باید موضوع مجازات جایگزین جدی گرفته شود، ادامه داد: تاکنون چند نفر از قضات شهامت به خرج دادند و مجازات جایگزین را در نظر گرفتند و در فضای مجازی سر و صدا به راه افتاد.

وی اظهار داشت: شجاعتی که باید در قضیه مجازات جایگزین وجود داشته باشد، نیست و قاضی باید فکر کند، فوراً فرد را بفرستیم زندان کار خوبی نیست.

آیت الله میرعمادی گفت: جریان پرونده سازی جریان سالمی باشد دستگاه قضا سالم است. امروز نداریم و یا کم داریم که از دست قاضی یا دستگاه قضایی شکایتی داشته باشند اما از جریان پرونده سازی شکایت وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت هوشیاری در برابر دشمن گفت: این روزها شاهد تحولات بزرگ در منطقه و حواشی ایران اسلامی هستیم وپیشرفته ترین پهباد آمریکا توسط نیروهای مسلح ما مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد؛ این یک اقدام غرور آفرین و تحسین برانگیز بود.

آیت الله میرعمادی با اشاره به کشف و نابودی جریان سایبری سازمان سیای آمریکا در داخل کشور اظهار داشت: در برابر این تحولات هوشمندی و هوشیاری ملت بزرگ ایران اسلامی نیاز است. ایران در حفاظت از منافع، حقوق ملت و مرزهای خود جدی است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها به خوبی فهمیدند و کشورهای مرتجع عرب متوجه شدند اگر بخواهند خطایی کنند بیشترین ضرر متوجه آنها است، تصریح کرد: مهم ترین عاملی که آمریکایی ها را مستاصل کرده و نمی توانند تصمیم بگیرند سه عامل است؛ عامل اول اقتدار دفاعی و مستحکم و بازدارنده نظام است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی مقتدر است، در قضیه سرنگونی پهباد آمریکایی واقعاً کار بزرگی انجام شد، این اقتدار مایه افتخار است، افزود: تنفر ملت ایران از آمریکایی ها یک تنفر عمومی است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه دومین عامل مسئله راهبرد مقاومت است که رهبری ترسیم کردند، سیاست امروز ما این است، نه جنگ نه مذاکره، آمریکایی ها این راهبرد مقاومت را نمی فهمند، اظهار داشت: مقاومت پیروزی و افتخار می آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار