کد خبر: ۷۵۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 01 June 2019
  شبکه برق  مناطق سیلزده پلدختر و معمولان بازسازی می شود

خرم آباد - تفاهم نامه بازسازی و احداث شبکه پایدار توزیع برق مناطق سیلزده پلدختر و معمولان روز شنبه میان استانداری لرستان و شرکت توانیر منعقد شد.

استاندار لرستان در این خصوص گفت: پس از انجام اقدامات موقتی و اورژانسی بازیابی شبکه برق مناطق سیلزده، این تفاهم نامه با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال برای کارهای دائمی و بنیادی‌تر منعقد شده است.

سید موسی خادمی افزود: بر این اساس خدمات مطلوب برق شهر و روستاهای مورد نظر توسط شرکت توانیر و با هماهنگی استانداری و شرکت توزیع برق لرستان و مرکزی به عنوان استان معین انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه شامل سه بخش طرح‌های کوتاه مدت سالجاری، طرح‌های قبل از شروع فصل گرمای سال آینده و اقدامات تأمین برق پایدار در مدت ۲ سال است.

وی اظهار داشت: در این راستا احداث شبکه فشار متوسط از روستای بابازید تا منطقه واشیان به طول ۸ کیلومتر، اصلاح و بازسازی شبکه فشار متوسط لز روستای افرینه تا چم شهران به طول ۱۰ کیلومتر، اصلاح شبکه فشار متوسط در معمولان به طول ۳.۵ کیلومتر و احداث ۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط از روستای ملاوی تا پیچ بابابهرام، قبل از پیک بار امسال بهره برداری می‌شوند.

استاندار لرستان گفت: همچنین مقرر شده خط ۲ مداره از بابازید تا شهر پلدختر به طول ۱۲ کیلومتر و اصلاح ۷۵ نقطه عبور عرضی شبکه متوسط رودخانه کشکان تا قبل از فصل گرمای سال آینده بهره برداری شود.

خادمی گفت: طرح‌های تأمین برق پایدار ۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط از تنگ تیر تا روستای قالبی و ۶ کیلمتر از روستای سراب ناوه کش تا ویسیان نیز طی ۲ سال انجام خواهد شد.

برق ۱۱۴۵ روستا در اثر سیل لرستان قطع شد و خسارت این بخش ۱۱۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار