معاون‌اقتصادی استانداری لرستان گفت: با توجه به میانگین بیکاری در لرستان قبل از سیل قطعا با افزایش چشمگیر بیکاری در استان مواجه خواهیم بود.
کد خبر: ۷۴۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 08 May 2019
افزایش چشمگیر بیکاری در لرستان پس از سیل

گودرز امیری صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که با حضور برخی مسوولان وزارت کار و مدیران استانی برگزار شد، اظهار کرد: سیلی که در لرستان اتفاق افتاد‌ با وجود اینکه تلفات جانی نداشت اما به لحاظ مالی به ویژه در بخش  زیرساخت‌ها‌ بالغ بر‌ ۸ هزار میلیارد تومان خسارت برآورد شد همچنین بخش کشاورزی استان متحمل خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شد، در حوزه مسکونی نیز خسارت ها قابل تامل است.

وی تاکید کرد:  واقعیت این است که این حجم از خسارات با اعتبارات استانی جمع نمی‌شود.
معاون‌اقتصادی استاندار لرستان گفت:   ۱۲۰۰ رو ستا و ۱۸ شهر  در کل استان همزمان درگیر سیل شدند، با وجود ارائه خدمات به صورت موقت اما نیازمند کارهای اساسی هستیم.

امیری عنوان‌کرد: سعی کردیم نیارهای اساسی استان  را به وزارت خانه‌های مرتبط اعلام کنیم که  بخشی توسط دولت طرح ، تصویب و ابلاغ شد و در برخی حوزه‌ها مانند‌مسکن‌روستایی اجرایی شده است.

وی‌خاطر نشان کرد: اما به نطر می‌رسد در حوزه صنعت، معدن و تجارت همچنین و کار نیاز به  تلاش و کار بیشتری داریم ، درواقع نیاز است برنامه مدونی ارائه  و به تصویب هیات دولت  برسد همچنین همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای آن باشند.

معاون‌استاندار لرستان با بیان اینکه ما در جریان سیل مشاغل از دست رفته‌داریم، افزود: برخی از واحدهای تولیدی با وجود اینکه خسارت مالی به آنها وارد نشده اما به واسطه از دست دادن مشتری‌ها و عدم وصول مطالبات از سوی آنها عملا فعالیتی ندارند.

امیری گفت: ما در مرحله قبل تسهیلات عشایری و روستایی اعتبار خوبی داشتیم و طبق آمار با کمتر از ۱۰ درصد انحراف‌ روبرو بودیم، علاوه بر سهم استان ۲۵۰ میلیارد تومان نیز مازاد پرونده  تشکیل شده است که تقاضای ما این بود که سهم‌استان اضافه شود.

وی ادامه‌داد: درصورت  تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت خسارت مشاغل از دست رفته به تسهیلات عشایری و روستایی اضافه شود شاید بتوانیم پاسخگوی مطالبات  مردم از این محل باشیم.

معاون استاندار تاکید کرد: در خصوص بیمه، کارورزی و مهارت آموزی نیز تقاضای ما افزایش اعتبارات  است البته این  افزایش توام با تخصیص باشد.

امیری فعال سازی طرح‌های راکد را از دیگر مطالبات استان در حوزه کار عنوان و تصریح کرد: انتظار ما این است که این طرح‌ها ظرف یکسال تکمیل شوند.

وی با اشاره به اینکه رقم بیکاری در لرستان بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: با وجود سیل بدون تردید افزایش چشمگیری در آمار بیکاری خواهیم داشت، بنابراین انتظار ما از وزارت کار ارائه برنامه‌ای کارساز به منظور کاهش بیکاری است.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار