تهران - روزنامه فرانسوی «لو موند» در گزارشی از مناطق سیل زده ایران نوشت: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در صف نخست کمک به سیل زدگان قرار دارند.
کد خبر: ۷۳۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 27 April 2019

در این گزارش به قلم 'لوئی امبر' (Louis Imbert) آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروهای اصلی مسلح ایران در جایگاه نخست کمک رسانی و بازسازی کننده در برابر سیل هایی قرار دارند که این کشور از 19 مارس تاکنون بویژه در مناطق نفت خیز و فقیر خوزستان، در شمال، استان لرستان و در میان مناطق عشایرنشین با آن درگیر است.
با توجه به گسترگی سیل ؛ هزاران نفر از داوطلبان از تمام طیف های سیاسی در مناطق سیل زده برای توزیع مواد غذایی و یا لباس، کمک به پاکسازی گل و لای و ارائه کمک های اولیه پزشکی حضور یافته اند. این یک حرکت بزرگ از همبستگی است. 
روزنامه نگار لو موند افزود: در زمانی که کشور در مقابل تحریم های آمریکا قرار دارد تمامی سازمان ها برای کمک به سیل زدگان بسیج شده اند. 
در حالی که سپاه پاسداران از سوی واشنگتن به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام شده سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس یک ماه است که در مناطق سیل زده جنوب کشور استقرار دارد.
او کمک هایی را که توسط نیروهای شبه نظامی شیعه در همسایگی عراق ارائه می شود، هماهنگ می کند.
به گزارش ایرنا، وقوع سیل از اواخر سال 97 درکشور که شماری از هموطنان را به کام مرگ کشاند ؛ همچنین موجب بروزخسارات مالی سنگینی در استان های مختلف کشور از جمله گلستان، لرستان و خوزستان شده است. 
انتهای پیام /* 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار