سردار سرتیپ حسین سلامی در سال ۱۳۳۹ در شهرستان گلپایگان متولد شد. در سال ۱۳۵۷ همزمان با اوج گیری انقلاب در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت قبول شد.
کد خبر: ۷۳۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ 21 April 2019

 


 
سردار سرتیپ حسین سلامی در سال ۱۳۳۹ در شهرستان گلپایگان متولد شد. در سال ۱۳۵۷ همزمان با اوج گیری انقلاب در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت قبول شد. وی پس از پایان جنگ دوره دانشکده فرماندهی و ستاد را گذراند و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی گردید. 
 
ایشان همزمان با تدریس در دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، از دانشگاه علم و صنعت نیز فارغ التحصیل شد. پس از وقوع انقلاب فرهنگی و همزمان با آغاز دوران پرشکوه دفاع مقدس در آبان ماه سال ۱۳۵۹ به سپاه پیوست. 
 
سردار سلامی در طول دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در کردستان و عمدتاً در جبهه جنوب عهده‏دار مسئولیت‏های رزمی و فرماندهی مختلف در کنار رزمندگان اسلام بوده است. از جمله مسئولیت‏های سردار به قرار زیر می‏باشد:
 
فرماندهی در لشکرهای کربلا، ۱۴ امام حسین (ع) و قرارگاه نوح (ع) در دوران دفاع مقدس؛ فرمانده دوره عالی جنگ از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ ؛ معاون عملیات ستاد مشترک سپاه از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ ؛ فرماندهی نیروی هوایی سپاه، سردار از سال ۱۳۸۴ تا ۱۲ مهرماه ۱۳۸۸ ؛ جانشین  فرمانده کل سپاه از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ و فرماندهی کل سپاه از ۱۳۹۸ و نیز عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن کعبی
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
من هم...این انتصاب رهبر انقلاب وبه ملت ایران تبریک میگم.امیدوارم سالی پرازخیروبرکت وسالی پرآب باشد....فرمانده کل بیکاران،حسن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
واقعا لیاقتش هم داشت مقابل دشمن اشدا علی الکفار است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار