مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از تهیه طرح روستاهای دارای بافت‌های با ارزش به تعدادهفت روستا در سطح استان خبر داد و گفت: شناسایی روستاهاي با بافت باارزش بالا و غنی درمناطق مختلف این استان با جدیت بیشتري در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۳۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 20 April 2019
تهیه طرح روستاهای دارای بافت‌های با ارزش، 7 روستای استان زنجان

سجاد صنعتی‌منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر طرح روستاهای دارای بافت با ارزش دو روستای درسجین و قلعه مصوب شده و دو روستای قوزلو و خور جهان در دست تهیه طرح بهسازی بوده و روستاهای انجلین،  جزیمق و لار دارای مصوبه منتخب دفتر مرکزی بنیاد مسکن است و در صورت تامین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه بافت با ارزش روستایی طرحی است که با شناسایی و ارتقای فضاهای با ارزش روستایی، توسعه کالبدی- فضایی روستا را از طریق حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و معماری آن به شیوه‌های مناسب و بهینه پیگیری می‌کند، افزود: بافت با ارزش روستایی علاوه بر رونق گردشگری میراثی ماندگار را برای نسل‌های آینده فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه تهیه و اجرای طرح بهسازی و احیای بافت‌های با ارزش روستایی، نتایج خوبی داشته و سبب احیای بافت روستاها، جذب گردشگران و ماندگاری مردم در روستاها شده است، تصریح کرد: وجود جاذبه و بافت سنتی و اصیل ایرانی و اسلامی با حفظ هویت آن در روستاها، هر گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند که سرمایه‌گذاری در این بخش آثار و نتایج مثبتی در بخش‌های مختلف به همراه دارد.

صنعتی‌منفرد هدف از اجرای طرح بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی را حفظ هویت تاریخی دانست و گفت: حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستا، رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در روستاها در احیا و بهسازی بافت با ارزش روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با به کار‌گیری معماری همراه با ایده‌های جدید و توجه به نکات فنی، موجب احیای روستاها با هدف گردشگری شده، به طوری که در این راستا گام‌های موثری برداشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار