کد خبر: ۷۳۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 15 April 2019
٢مرکز درمانی در مناطق سیلزده پلدختر و معمولان ایجاد می شود
بیژن مقدم بیرانوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با دستور و موافقت مدیرعامل بانک ملی ایران مقرر شد جلسه ای با حضور مدیران ارشد بانکهای عامل سراسر کشور برگزار و نسبت به ایجاد مرکز درمانی در شهرهای سیلزده پلدختر و معمولان تصویب شود.
وی افزود: باتوجه به سیلاب اخیر در لرستان و خسارات وارد شده به بخش های زیرساختی، مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید ویژه ای مبنی بر پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان در سیلاب اخیر دارد.
وی بیان کرد: سیستم بانکی در کنار مدیریت ارشد استان برای کمک به سیل زدگان در بخش های خصوصی و دولتی برای برطرف کردن مشکلات آمادگی کامل داشته و از هیچگونه کمکی دریغ نخواهد کرد.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌ های لرستان گفت: به افرادیکه در سیل اخیر منازل خود را بطور کامل از دست داده اند، جدای از تسهیلات در نظر گرفته دولت برای این قشر، بانک ملی مبلغ ١٠٠ میلیون ریال به صورت قرض الحسنه به سیلزدگان پرداخت می کند.
مقدم افزود: بیش از ٢٠ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی از سراسر کشور توسط بانک ملی برای سیل زدگان جمع آوری شد.
وی اظهار کرد: همچنین روزانه 6هزار پرس غذای گرم بین مردم سیلزده پلدختر و معمولان توزیع می شود.
به گزارش ایرنا بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، درود، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 30 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار