رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر: تا امروز (یکشنبه 17 فروردین) بالغ بر 64 میلیارد تومان کمک های نقدی مردم برای جبران خسارت های ناشی از سیل به حساب هلال احمر واریز شده است.
کد خبر: ۷۳۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 08 April 2019
محمد نصیری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با قدردانی از مردم افزود: تاکنون از ذخایر سازمان هلال احمر 66 میلیارد تومان برای سیلزدگان هزینه شده است.
 
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر  با بیان این که کار امدادرسانی به سیلزدگان از 26 اسفند در مازندران شروع شده گفت: در همان روزهای اول مردم 8 میلیارذ تومان کمک نقدی در استان گلستان اهدا کردند که واقعا جای تشکر و قدردانی دارد.
 
64 میلیارد تومان کمک نقدی مردم به هلال احمر برای جبران خسارت سیلزدگان 
 
 
نصیری گفت: تا به امروز حدود 10 هزار نیروی داوطلب در هلال احمر 200 هزار ساعت خدمت به سیلزدگان ارائه کرده اند که همچنان این خدمت رسانی ادامه دارد.
 
او با اشاره به گستردگی و عمق حادثه سیل در استان خوزستان گفت: همه ما و مردم و گروههای جهادی و خیریه در موضوع خوزستان باید همکاری کنند و این همکاری و امدادرسانی باید تداوم داشته باشد زیرا وسعت خسارات در این استان بسیار گسترده و دامنه دار است.  
 
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به نیاز سیلزدگان به مواد غذای، پوشاک به ویژه در خوزستان گفت: در استان خوزستان 200 هزار اسکان موقت در محل های مشخص شده پیش بینی شده است که تاکنون حدود 34 هزار نفر اسکان یافته اند و نگرانی از این بابت وجود ندارد. 
 
64 میلیارد تومان کمک نقدی مردم به هلال احمر برای جبران خسارت سیلزدگان 
 
سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز با بیان اینکه قرارگاه عمدتا مجموعه مهندسی است گفت: تلاش کرده ایم خدمات و راهکارهای تکنیکی و مهندسی برای مهار سیل و کاستن از دامنه خسارت آن ارائه کنیم.
 
قرارگاه خاتم از اولین مجموعه های بود که با ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در مناطق سیلزده حاضر شد و به کمک سیلزدگان شتافت. 
 
محمد با بیان این که هر استان شرایط خاص خودش را دارد، گفت: مشکلی که در خوزستان است میزان خروجی آب از سد کرخه است که بیشتر از ظرفیت آن است و ما توانستیم نقاطی را شناسایی کنیم و آب کرخه را منحرف کنیم که عملا توانستیم شدت آب را کنترل کنیم و از آسیب دیدن شهرهای انتهای مسیر جلوگیری کنیم و با این شیوه 400 متر مکعب در ثانیه ظرفیت سازی شد. 
 
 
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ارتباط تصویری گفت: ارتش با استقراری که از نظرآمایش های سرزمینی در خوزستان دارد، پادگان های قابل توجهی در این استان داردبه ویژه پایگاه هوانیروز و دریایی در خرمشهر.
64 میلیارد تومان کمک نقدی مردم به هلال احمر برای جبران خسارت سیلزدگان
او افزود: در منطقه خوزستان در برخی ساعات مشکل بالاآمدن آب در روستاها داشتیم که اسکان تخلیه شدگان و توزیع نیازمندی ها بوسیله خوروهای سبک و سنگین نیروی ارتش، بالگردهای هوانیروز و قایق های نیروی دریایی انجام شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: از ادوات سنگین نیز در سیل بندها در شوش و شوشتر اندیمشک دزفول حمیدیه بستان سوسنگرد استفاده شد، یگان ها درگیر سیل بندها هستند و هماهنگی نزدیکی با هلال احمر در جابجایی کالاهای مورد نیاز داریم و با توجه به تشخیص ستاد بحران کمک های لازم انجام می شود.

امیر سیاری افزود: ارتش پل هوایی بین تهران، شیراز و اهواز برقرار کرده است و کالاهای مورد نیاز به استان منتقل شده است، استقرار و اسکان دادن2 هزار نفر در پادگان تیپ 392 ارتش در حمیدیه و  اردوگاه 5 هزار نفری برای اسکان افراد آماده شده است اما به دلیل پراکندگی روستاها و گستردگی سیل نیازها گسترده است، همکاری و هم افزایی خوبی نیروهای مسلح و سازمان های مسئول دولتی داریم تا کمک ها لازم به موقع انجام شود. 

امیر سیاری افزود: استمرار خدمتی نیروهای ارتش در خوزستان ادامه خواهد داشت، پادگان های ارتش به ویژه نیروی زمینی و هوانیروز در سطح استان خوزستان گسترده حضور دارند و تمامی پادگان ها درگیر کمک رسانی هستند. 

او افزود: در لرستان ارتش قرارگاهی مستقر کرده است و کارهای اسکان و تغذیه با خودروهای نیروی زمینی و بالگردهای هوانیروز انجام می شود، بهداشت و درمان در مناطق سیل زده فعال است و تعداد پرواز ها و میزان جابجایی اقلام مورد نیاز در لرستان بسیار گسترده بوده است. 

او افزود: حدود 500 دستگاه سنگین در لرستان مشغول فعالیت هستند و حدود 7 هزار نفر مشغول خدمت رسانی هستند،  480 دستگاه خودروهای سنگین و ادوات مهندسی و بهداشت و درمان فعالند و 8 دستگاه پل احداث شده است و راه عبور دریا نیز باز شده است و با کمک نیروی هوایی و دریایی کارهای اسکان و خدمات رسانی انجام می شود.

حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ارتباط تصویری گفت: بیش از 2 هزار موکب در سطح کشور داریم که بلافاصله بعد از درخواست ستاد مدیریت بحران، بعداز ظهر جمعه اعلام آمادگی کردند.
 
64 میلیارد تومان کمک نقدی مردم به هلال احمر برای جبران خسارت سیلزدگان

او گفت: موکب ها در مناطق مختلف خوزستان و لرستان مستقر شدند و کار امداد رسانی را انجام می دهند. هلال احمر جیره خشک توزیع می کند ولی ما با پخت غذایی گرم امدادرسانی کرده ایم.
 
او افزود: یک جمعیت 400 هزار نفری در خوزستان مدنظرماست که امروز 50 هزار پخت غذا انجام و توزیع شده است.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در لرستان در هر وعده 25 هزار پخت انجام شده و هلال احمر در توزیع کمک می کند، در استان گلستان نیز اقدامات از روز اول انجام شد و مردم از غذای گرم بهره مند شدند. 

پلارک گفت: استقبال مردم و موکب داران در کمک رسانی بسیار قابل توجه و زایدالوصف است. 

دالوند خبرنگار صداوسیما در ارتباط تصویری از لرستان گفت: یکی از مشکلات در لرستان مشکل راههای ارتباطی است که پلدختر همچنان مسدود است و فقط کمک های اضطراری در تایم خیلی کوتاه می تواند به منطقه برسد. 
 
64 میلیارد تومان کمک نقدی مردم به هلال احمر برای جبران خسارت سیلزدگان
 
او افزود: رانش زمین و ریزش کوه در پلدختر موجب مسدود شدن راه شده است، مشکل برق شهر معممولان برطرف شده اما همچنان برق 25 روستای پلدختر قطع و راهها مسدود است.

دالوند گفت: در برخی نقاط شهر پلدختر همچنان قطعی آب داریم و مناطق پر از آب و گل است و مردم نمی توانند از خانه ها خارج شوند و برای اسکان اضطراری هم مشکلات جدی وجود دارد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار