عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی برای جبران خسارات ناشی از سیل در این فراکسیون خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 100 نماینده این طرح را امضا کردند.
کد خبر: ۷۳۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 07 April 2019

«فاطمه ذوالقدر» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: این طرح با عنوان حمایت از آسیب دیدگان از سیل و سوانح طبیعی و پیشگیری از مخاطرات طبیعی در 10 ماده از سوی فراکسیون امید تهیه شده است. 
وی یادآور شد: این طرح دو فوریتی با هدف مدیریت بحران، تخصیص بودجه و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در موضوع سیل اخیر تدوین شده است. 
عضو فراکسیون امید مجلس دهم تصریح کرد: هم اکنون در حال جمع آوری امضای این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هستیم و پس از جمع آوری امضا در صحن بررسی می شود. 
به گزارش ایرنا، بارش های سنگین از روزهای پایانی سال گذشته منجر به وقوع سیل در 24 استان کشور شد؛ در حالی که در موج اول بارش ها، استان های گلستان و مازندران درگیر پدیده سیل شدند، در مراحل بعد استان های واقع در غرب و جنوب غرب کشور عمدتا فارس، لرستان و خوزستان دچار این حادثه شدند.
این در حالی است که با بارش های روزهای اخیر احتمال وقوع سیل در برخی نقاط کشور وجود دارد و مدیران ذیربط با مدیریت مخازن سدهای کشور و تخلیه روستاها و شهرهای پایین دست سدها در حال مدیریت بحران و به حداقل رساندن تبعات این پدیده هستند.
قرار بود امروز تعدادی از مسوولان دولتی در مجلس حضور یافته و گزارشی از آخرین وضعیت کمک رسانی به این مناطق ارائه کنند ولی به دلیل سفر وزیران به مناطق سیل زده این موضوع به جلسه دیگری موکول شد و امروز تنها نمایندگان استان های سیل زده گزارشی از وضعیت استان های خود ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار