سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: صدور اسناد هویتی برای سیل زدگان رایگان است و برای افرادی که شناسنامه هایشان مفقود شده است، شناسنامه المثنی صادر نمی شود بلکه آنها دارای شناسنامه اولیه می شوند.
کد خبر: ۷۳۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 07 April 2019

سیف الله ابوترابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار است تمام هزینه های صدور اسناد هویتی سیل زده ها از طریق دولت به حساب خزانه واریز شود و به این ترتیب هیچ نوع پولی بابت این خدمات از سیل زده ها گرفته نمی شود.
وی ادامه داد: به ادارات ثبت احوال استان های گلستان و لرستان که کانون سیل هستند و همین طور استان خوزستان و دیگر نقاط آسیب دیده از سیل، ابلاغ شده است که خدمات اسناد هویتی رایگان در اختیار مردم قرار دهند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در شهرستان آق قلا اداره معین برای دریافت خدمات ثبت احوال برای سیل زدگان گرگان و بندر ترکمن معرفی شده است و همچنین برای شهرستان پلدختر اداره معین برای دریافت خدمات ثبت احوال خرم آباد در مرکز استان لرستان در نظر گرفته شده است.
وی در مورد آسیب های وارد شده به اداره های ثبت احوال در مناطق سیل زده نیز اظهار داشت: اداره ثبت احوال در شهرستان های آق قلا و گمیشان دچار آبگرفتگی شده اما با تدابیر اتخاذ شده اسناد هویتی به محل امن انتقال یافته است.
ابوترابی اعلام کرد: در پلدختر و آق قلا به منازل 6 خانوار از کارکنان ثبت احوال آسیب وارد شد که از سوی رئیس سازمان ثبت احوال کشور قول ارائه کمک های بلاعوض برای این افراد داده شده است.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سرریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبد کاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد. 
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید. 
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگان رود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد. 
در اثر سیل 12 فروردین در لرستان رودخانه های این استان در شهرستان های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد. ستاد مدیریت بحران این استان قبل از وقوع سیل اطلاع رسانی وسیعی را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد که منازل خود را ترک کنند.
اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته است و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند.
مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از 12 فروردین 24 ساعت و به مدت یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.
همه راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود. شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، اما از نخستین ساعات 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تاکنون 14 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند ولی هنوز گزارش رسمی مبنی بر تلفات جانی در پلدختر اعلام نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار