استاندار فارس بر لزوم تسریع روند ساخت موزه دفاع مقدس در شیراز تاکید کرد و افزود: زنده نگه داشتن سرمایه‌های ماندگار دوران مقاومت و دفاع از میهن برای هر ملتی مهم است و این سرمایه در ایران اسلامی با آموزه‌های دینی آمیخته و ارزشی مضاعف یافته که باید زمینه ثبت و ارائه آن را فراهم کنیم .
کد خبر: ۷۱۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ 21 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:عنایت‌الله رحیمی پنج‌شنبه ۲ اسفند در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان با بیان این‌که دفاع مقدس از ویژگی‌های برجسته‌ای همچون مشارکت مردمی، دین باوری، ولایتمداری، ایثار و شهادت برخوردار است، از این موضوع به عنوان سرمایه ارزشمند کشور یاد کرد و افزود: باید از این سرمایه گرانسنگ استفاده معنوی لازم را ببریم و در این مسیر تکیه و تاکید بر حفظ و تداوم این ارزش‌ها الزامی است.

وی با تاکید بر این‌که سرمایه عظیم دفاع مقدس به همه آحاد و اقشار جامعه تعلق دارد، گفت: بنابراین فعالیت‌های این حوزه باید به گونه‌ای گسترش یابد که همگانی و فراگیر باشد.

استاندار فارس با اشاره به برگزاری بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در شیراز این اقدام را گامی شایسته در راستای ترویج هنرمندانه فرهنگ دفاع مقدس برشمرد و ادامه داد: علاوه بر این کنگره برگزاری برنامه‌های دیگری با محوریت نواهای حماسی یا داستان کوتاه نیز می تواند در انتقال مفاهیم فرهنگ دفاع مقدس به جامعه اثربخش باشد .

رحیمی یادآور شد: برگزاری این همایش‌ها باید در مراکز شهرستان‌های مختلف استان برنامه‌ریزی شود، چرا که با این رویکرد مخاطبان بیشتری به سمت اهداف و پیام‌های برنامه‌های مذکور جذب خواهند شد .

وی بر لزوم تسریع روند ساخت موزه دفاع مقدس در شیراز تاکید کرد و افزود: زنده نگه داشتن سرمایه‌های ماندگار دوران مقاومت و دفاع از میهن برای هر ملتی مهم است و این سرمایه در ایران اسلامی با آموزه‌های دینی آمیخته و ارزشی مضاعف یافته که باید زمینه ثبت و ارائه آن را فراهم کنیم .

رحیمی با بیان اینکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین مخاطبان ترویج فرهنگ دفاع مقدس نسل جوان و نوجوان کشور هستند، تاکید کرد: آشنایی این نسل‌ها به عنوان آینده سازان کشور با فرهنگ غنی ایثار شهادت و دفاع مقدس در تحقق آرمان‌های رفیع انقلاب اسلامی تاثیر چشمگیری خواهد داشت .

استاندار فارس هم‌چنین از همه دستگاه‌ها و نهادها خواست با همکاری و هم‌افزایی در برگزاری کنگره ملی شعر دفاع مقدس و سایر برنامه‌های این حوزه مشارکت موثر داشته باشند .

رحیمی هم‌چنین انتقال هنرمندانه دستاوردهای دفاع مقدس را خواستار شد و با اشاره به جایگاه رفیع موضوع دفاع مقدس، تاکید کرد: یقینا انتقال هنرمندانه دستاوردهای دفاع مقدس نیاز دیروز، امروز و آینده جامعه است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد .

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار