معاون قضایی رییس کل دادگستری استان یزد گفت: نظر به موج بازنشستگی در دادگاه ‌ های تجدید نظر باید نسبت به کادرسازی در دستگاه قضایی اهتمام ویژه داشت.
کد خبر: ۶۹۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 15 December 2018

«غلامعلی دهشیری» در نشست شورای معاونین دادگستری استان یزد که با حضور رؤسای حوزه ‎ های قضایی و دادستان‏‌های سراسر استان یزد تشکیل شد، افزود: باید با شناسایی نیروهای متعهد، مسئولیت ‎ پذیر و توانمند از تمام مجموعه‏‌ها، جای خالی افراد با تجربه و فرهیخته ‎ ای که به افتخار بازنشستگی نائل آمدند را پر کرد.
وی تأکید کرد: کار در دستگاه قضایی و قضاوت، رسالتی سخت، حساس و خطیر است که با جان و مال و عِرض و آبروی افراد سر و کار دارد و از این رو باید همواره به فکر تربیت و پرورش نیروهای کارآمد و جوان و متعهد برای جایگزینی افراد مجرب و فرهیخته بازنشسته بود.
این مقام قضایی ارتباط بیشتر با مردم و پاسخگویی مناسب به مراجعان را در دستگاه قضایی مهم و ضروری بر شمرد و اظهار کرد: باید قدرت توجیه مردم،  مواجهه با جامعه و پاسخگویی به ارباب رجوع در مسئولان قضایی افزایش یابد تا از این طریق اعتماد و حسن ظن جامعه نسبت به دادگستری افزایش یابد.
وی تعامل سازنده و مؤثر با مسئولین در حوزه ‎ های قضایی را خواستار شد و بیان کرد: می ‌ توان با حفظ اقتدار و استقلال دستگاه قضایی، امور را در سایه تعامل و هماهنگی مدیریت کرد و پیش برد.
معاون قضایی دادگستری استان بر تحقیق دقیق و جمع ‌ بندی کامل ادله و مستندات پرونده در محاکم بدوی تأکید کرد و گفت: در محاکم تجدیدنظر، قضات مجرب و دقیقی حضور دارند که با دقت هر چه تمام ‌ تر رسیدگی پرونده‏‌های محاکم بدوی را انجام می‏دهند، از این رو انتظار است قضات جوان‏تر محاکم بدوی در سیر رسیدگی پرونده ضمن دقت به تمام زوایای آشکار و پنهان موضوع، تمام اطلاعات و مدارک مورد نیاز و مستندات مورد نظر را در پرونده جمع بندی نمایند تا محاکم تجدید نظر در رسیدگی به پرونده ها دچار مشکل نگردند.
دهشیری در پایان جوانی را امتیاز محاکم بدوی دادگاه های عمومی بخش ذکر کرد و گفت: باید از نیروی جوانی و ذهن خلاق و اندیشه ‎ های جدید بهره گرفت و در مسیر تعالی گام برداشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار