مدیرعامل اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد یزد:
مدیرعامل اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد استان یزد با اشاره به اینکه نقش اندیشکده‌ها در اجرای اسناد بالادستی نظیر تدون الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، گفت: رهبر انقلاب نقشه راه 50 سال آینده انقلاب را ترسیم کردند.
کد خبر: ۶۶۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 16 October 2018

حسن بلندیان در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران استان یزد با اشاره به اقدامات اتاق اندیشه‌ورزی اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد استان یزد، گفت: در حقیقت این اندیشکده حدود یک سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده و در راستای ایجاد موج اندیشه‌ورزی در استان در حوزه اقتصاد، فناوری و صنعت دارای فعالیت‌های ویژه‌ای است.

وی، عمده تمرکز این اندیشکده را فکر، منطق و اندیشه بر بستر علم و دانش عنوان کرد و اظهار داشت: در واقع این اندیشکده در همان لحظات اولیه فراخوان رهبر معظم انقلاب برای تکمیل و ارتقای الگوی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده اقدامات خود را در این راستا آغاز کرده است؛ چراکه نقش اندیشکده‌ها در اجرای اسناد بالادستی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد استان یزد اظهار داشت: در حقیقت اهمیت فراخوان رهبر معظم انقلاب برای تکمیل و ارتقای الگوی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده بسیار حائز اهمیت است و درواقع نبایستی اجازه داد تا سرنوشت این سند نیز به سرنوشت اسناد قبلی همچون فرمان هشت ماده‌ای مقابله با مفاسد اقتصادی، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های کلی خانواده و سند چشم انداز ۱۴۰۴ دچار شود و در واقع بایستی آسیب‌شناسی شوند.

بلندیان با تأکید بر اینکه در حقیقت متأسفانه در چندین سال گذشته سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در کشورمان تحت عنوان سند راهبردی مطرح نبوده است، خاطرنشان کرد: درواقع کشورمان هرگاه از یک سندی عقب بماند، از قافله پیشرفت عقب می‌ماند؛ چراکه زمان توقف ندارد و کشورهای دیگر باز هم از کشورمان جلوتر می‌روند و کشورمان عقب می‌ماند؛ لذا در صورت بی‌توجه بودن به این اسناد، کشورمان درگیر خسارت‌های غیرقابل‌جبران می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسترهای ایجاد بندهای اقتصاد مقاومتی بایستی به‌گونه‌ای باشد که فساد در آن ایجاد نشود، عنوان کرد: در پی تدوین الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت، رهبر معظم انقلاب دستگاه‌ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌شده و ارائه نظرات مشورتی جهت اصلاح یا تکمیل ارتقای این سند فراخوانده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه طبق فراخوان رهبر معظم انقلاب در سال ۱۴۴۴ کشورمان بایستی پنجمین کشور تولید اندیشه، فکر، علم و فناوری باشد، تصریح کرد: همچنین طبق فراخوان رهبر معظم انقلاب در ۵۰ سال آینده کشورمان بایستی در سطح پیشرفت و عدالت جزء چهار مقام اول آسیا و هفتم دنیا باشد و فقر و فساد بایستی در ۵۰ سال آینده به‌طورکلی ریشه‌کن شود که بایستی در راستای اجرایی شدن این فراخوان‌ها بسترهای لازم وجود داشته باشد.

مدیرعامل اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد استان یزد با اشاره به اینکه ۱۸ مورد این بندها ماهیت اقتصادی و صنعتی دارند و بایستی به آن‌ها بیش از بیش توجه کرد، افزود: ضرورت دارد تا کسانی که در حوزه اندیشه‌ای، علمی و اقتصادی فعال هستند، مطالب خود را با توجه به مهارت و تخصص پیشنهاد دهند.

بلندیان در پایان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با این فراخوان‌ها اموری را کلید می‌زنند که ایرانی‌ها و شهروندان ایرانی همیشه روبه‌جلو و آینده‌نگر جلو روند و همیشه حضرت آقا در این راستا موفق بوده‌اند، تأکید کرد: همواره دشمنان انقلاب درصدد این هستند که جمهوری اسلامی ایران چهل‌سالگی خود را جشن نگیرد؛ لذا رهبر معظم انقلاب با این تعریف به آن‌ها با صراحت اعلام کرده‌اند که دشمن خیلی کوچک‌تر از آن است که ماهیت انقلاب را درک کند؛ چراکه انقلاب اسلامی برای ۵۰ ساله خود چشم انداز تعریف کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار