کد خبر: ۶۲۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 22 June 2018

مسئول امور روحانیون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه افزون بر هشت هزار بقعه در کشور وجود دارد، گفت: طرح نشاط معنوی از اول تیرماه در افزون بر 2 هزار بقعه و مساجد اجرا می شود.

حجت الاسلام محمد نوروزپور در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را از مهمترین اهداف اجرای طرح نشاط معنوی ذکر کرد و افزود: امسال با توجه به تنوع در برنامه این طرح پیش بینی می شود تعداد افراد زیادی از آن بهره مند شوند.
وی ادامه داد: همچنین خیمه های معرفت در کنار مساجد پیش بینی شده تا مردم از ظرفیت کارشناسان مذهبی، فرهنگی و اجتماعی بهره مند شوند.
وی ادامه داد: علاوه بر بقاع متبرکه طرح نشاط معنوی در مساجد کشور نیز اجرا می شود.
مسئول امور روحانیون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: این سازمان سه وظیفه اصلی موقوفات، بقاع متبرکه و مساجد و قرآن کریم را برعهده دارد.
وی افزود: در زمینه موقوفات سیاست این سازمان بنا بر دستور رهبر معظم انقلاب تشویق مردم به وقف در موضوعات مورد نیاز هر استان است.
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته حدود 2 هزار وقف در سیستان و بلوچستان ثبت شده است گفت: با توجه به اینکه بیشترین وقف های صورت گرفته این مدت در سیستان و بلوچستان در زمینه مسجد بوده ضروری است سایر نیازها نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی ایجاد وقف های مشارکتی را یکی از سیاست های سازمان ذکر کرد و افزود: این سازمان با همکاری سازمان بورس و بانک ها اوراق وقفی هر یک به مبلغ 100 هزار تومان را توزیع کرده که این امر نتایج مطلوبی نظیر ساخت چهار بیمارستان مخصوص بیماران سرطانی را در کشور به همراه داشته که هم اینک در دست ساخت هستند.
وی افزود: این نهاد در سیستان و بلوچستان نیز آمادگی دارد درصورت جمع بندی، اولویت گذاری و نیازسنجی مسئولان استانی در زمینه وقف مشارکتی اقدام کند.
وی زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان را یکی از مهمترین اماکن این سازمان برای پذیرایی از زائران پاکستانی ذکر کرد و افزود: یکی از وظایف این سازمان پذیرای از زوار اباعبدالله الحسین(ع) به ویژه در این استان است به طوری که سال گذشته بیش از 60 هزار زائر در این زائر سرا اسکان داده شدند.
وی افزود: با توجه به نیاز امسال علاوه بر تجهیز سالن های این زائر سرا توسعه برنامه های فرهنگی برای زوار پاکستانی در این زائر سرا پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان امروز با حضور مسئولان این سازمان، معاون استاندار و مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی این استان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار