کد خبر: ۶۰۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 17 May 2018
پسر جوان سوار بر موتور پارس قرمز رنگ درخیابان ویلا، گردشگران خارجی را هدف کیف قاپی های میلیونی خود قرار می داد. 

به گزارش رکنا، عقربه‌ها ساعت 10 صبح پنج شنبه 20 اردیبهشت ماه امسال را نشان می داد که خودروهای پلیس آگاهی تهران آژیرکشان وارد خیابان ویلای تهران شدند و در برابر یک هتل توقف کردند. پس از توقف خودروهای پلیس، ماموران پسر جوانی را که پا بند و دست بند زده بودند، از خودروی بنز پلیس پیاده کردند.

پسر جوان همان کیف قاپ حرفه ای است که در خیابان ویلا سوار بر موتور پارس قرمز رنگ اقدام به سرقت کیف و گوشی موبایل گردشگران خارجی می کرد.

دزد جوان پس از دستگیری، در حلقه محاصره ماموران اداره 18 پلیس آگاهی تهران و مردم صحنه های سرقت را بازسازی کرد. مهماندار یکی از هتل های خیابان ویلا گفت: مدتی بود مهمان های خارجی که به هتل ما و دیگر هتل های خیابان ویلا مراجعه می کردند در زمان ورود و خروج از سوی مرد موتور سواری هدف سرقت قرار می گرفتند که این کیف قاپی ها برای ما بد بود و همیشه شرمنده مسافران خارجی بودیم. وی افزود: این سرقت ها به فاصله دو تا سه روز صورت می گرفت که ماموران پلیس آگاهی موفق شدند این سارق جوان را دستگیر کنند.

مرد جوان ادامه داد: از هتل ما شش مسافر هدف سرقت‌های این پسر جوان قرار گرفته اند و در یکی از سرقت ها، این دزد باعث شد یکی از مسافران به شدت به زمین بیفتد که به کما رفت و به بیمارستان منتقل شد.فیلم این سرقت که از طریق دوربین های مدار بسته ضبط شده بود به طور گسترده در فضای مجازی نیز منتشر شد و بازتاب گسترده‌ای داشت.

نخستین سرنخ برای دستگیری 

در آخرین روزهای سال گذشته با شروع تعطیلات نوروزی 97 مسافران خارجی از کشورهای مختلف به تهران سفر کردند و این درحالی بود که ماموران پلیس آگاهی تهران از کیف قاپی و گوشی قاپی مسافران خارجی مطلع شدند.
با افزایش این سرقت ها تیمی از ماموران اداره 18 پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این سارق حرفه ای وارد عمل شد و نخستین قدم برای دستگیری وی، بررسی دوربین های مداربسته جلوی هتل ها و مغازه های صنایع دستی در خیابان ویلا بود.

تیم پلیسی در بازبینی فیلم های صحنه سرقت موفق شدند کیف قاپ جوان را که با موتور پارس قرمز رنگ دست به دزدی می زد، شناسایی کنند.

همین سرنخ کافی بود تا ردیابی های پلیسی آغاز شود اما وی محل مشخصی برای زندگی نداشت، بدین ترتیب 30 مامور گشت پلیس سوار بر موتور به ردیابی پسر جوان پرداختند تا این که شامگاه 16 اردیبهشت ماه وی را در میدان راه آهن دستگیر کردند.

بنا بر این گزارش، سارق جوان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 18 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

گفت وگو با کیف قاپ سابقه دار 

جواد 30 ساله، سارق سابقه داری بود که به خاطر کیف قاپی از گردشگران خارجی از اوایل فروردین ماه امسال تحت تعقیب ماموران قرار داشت تا این که پس از عملیات‌های پلیسی و گشت زنی های 30 مامور موتور سوار در میدان راه آهن تهران دستگیر شد.
سارق جوان ادعا می کند که این شیوه سرقت را در زندان یاد گرفته است و توانسته پول خوبی از این دزدی ها به دست آورد.

سابقه داری؟
نزاع و درگیری و کیف قاپی.

شنیدم یک زن جوان نیز با تو همدست بوده؟
نقشی در کیف قاپی ها نداشت و تنها همراه من بود و حتی پولی نیز از کیف قاپی ها سهم او نبود.

چند کیف قاپی انجام دادی؟
15 کیف قاپی از خارجی ها داشتم که زن جوان در چهار سرقت همراه من بود.

با چه موتوری دزدی می کردی؟
پارس قرمز رنگ.

طعمه هایت را چطور شناسایی می کردی؟
در کوچه و خیابان پرسه زنی می کردم و پس از زاغ زنی و شناسایی طعمه هایم، در زمان خروج و ورود به هتل یا مغازه ها دست به کیف قاپی می زدم.

چرا خارجی ها را هدف قرار می دادی؟
آخرین باری که در زندان بودم، هم سلولی هایم می گفتند که از خارجی ها کیف قاپی کنم چون همراه شان ارز و وسایل با ارزشی دارند و در هر سرقت، پول زیادی به دست می آورم به همین دلیل پس از آزادی از زندان به فکر سرقت از گردشگران افتادم.

چرا در خیابان ویلا این دزدی ها را انجام می دادی؟
چون در این خیابان هتل و مغازه های صنایع دستی زیادی است که خارجی ها برای خرید به آن مراجعه می کنند.

در این خیابان یکی از طعمه هایت به خاطر سرقت به بیمارستان رفت، اطلاع داری؟
نه، چون وقتی کیف را قاپیدم دیگر به عقب نگاه نکردم و نمی دانم چه اتفاقی برای او افتاد تا این که دستگیر شدم.

خانواده ات از سرقت ها خبر داشتند؟
نه، ولی می دانستند آخرین بار به خاطر سرقت به زندان رفتم.

آخرین بار کی از زندان آزاد شدی؟
یک سال است که از زندان آزاد شدم.

فکر نمی کردی سرقت ها باعث بدنامی ایران شود؟
آن موقع به هیچی فکر نمی کردم اما پس از دستگیری تازه فهمیدم چه اشتباهی کردم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار