مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم مطرح کرد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم گفت: پساب فاضلاب یک منبع ارزشمند و پایدار است که باید در آبیاری فضای سبز شهر قم استفاده شود.
کد خبر: ۵۹۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 25 April 2018

به گزارش تابناک قم،احمد حاج حسینی مسگربا اشاره به مسائل در دستور کار کارگروه سازگاری با کم آبی استان قم اظهار کرد: این کارگروه کاهش 30 درصدی مصرف آب فضای سبز شهر قم را پیگیری می‌کند، همچنین بحث اصلاح الگوی کشت محصولات پرآب بر و جایگزینی آن محصولات با محصولات کم آب تر در استان در دستور کار کارگروه سازگاری با کم آبی استان قم است.

وی ادامه داد: شهرداری قم ظرف یک هفته آینده باید طرح پیشنهادی برای کاهش 30 درصدی آب فضای سبز را به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ارائه بدهد تا در ادامه این طرح در کارگروه سازگاری با کم آبی استان به تصویب برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم افزود: یونجه یکی از محصولاتی است که تولید آن در استان گسترش پیدا کرد، در سال جاری حدود هفت هزار و 800 هکتار زمین زیر کشت یونجه در استان قم داریم که براساس محاسبات 170 میلیون متر مکعب آب برای کشت این محصول در استان نیاز است.

حاج حسینی مسگر با اشاره به لزوم کاهش اراضی زیر کشت یونجه در استان قم اظهار کرد: باید بخش کشاورزی براساس یک برنامه به سمتی برود که اراضی زیر کشت این محصول در قم کاهش پیدا کند، همچنین کشت یونجه در استان باید با محصولات و علوفه‌های کم آب بر جایگزین شود تا اقتصاد و معیشت کشاورزان قم آسیب نبیند.

وی ادامه داد: حداکثر40 درصد از پساب تولیدی را در استان قم را می‌توانیم به مصرف کنندگان تخصیص بدهیم، رقم 4.5 میلیون متر مکعب پساب فاضلاب شهر قم به شهرداری این شهر تخصیص پیدا کرده است تا با این پساب، فضای سبز شهر قم آبیاری شود، اما تاکنون شهرداری قم از این پساب استفاده قابل توجهی نداشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم در پایان خاطرنشان کرد: پساب فاضلاب یک منبع ارزشمند و پایدار است که باید در آبیاری فضای سبز شهر قم استفاده شود همچنین امضای قرارداد خریداری پساب فاضلاب توسط شهرداری قم ضروری است تا فشار به منابع زیرزمینی استان برای آبیاری فضای سبز قم کاهش پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار