مدیر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات از مبارزه با انواع ملخ در 130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۷۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳ 07 March 2018
سعید معین مدیر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سن آفتی است که همیشه برای ما ایجاد خسارت  کرده چراکه از سال‎های خیلی دور بومی کشور ماست و اگر مبارزه نکنیم خسارات جبران ناپذیری به گندم وارد می‎کند.

وی با بیان اینکه ملخ آفتی است که به محصولات مختلف حمله می‎کند و حالت‎های مختلف دارد، افزود: مهمترین ملخی که خسارت سنگینی وارد می‎کند ملخ صحرایی است و البته در چند سال اخیر این اتفاق نیفتاده است.

مدیر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: هم اکنون این ملخ بیشتر در کشور یمن و قسمت‎هایی از سودان مستقر است که اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد و بادی که به سمت ایران می‎آید در جهت وضع حرکت آن باشد می‎تواند به کشور ما نیز وارد شود. 

معین خاطرنشان کرد: از چند سال پیش تمهیداتی را در کشور اندیشیدیم و پنج آمادگاه در کشور احداث شده که نقاط مختلف را پوشش می‎دهند.

وی گفت: آمادگاه جنوب کشور هم اکنون در جیرفت است که امکانات لازم را برای مبارزه با ملخ در سطح حدود 25 تا 30 هزار هکتار را دارد و اگر نیاز باشد از طریق ستاد بحران، وزارت کشور و همکاری و همیاری وزارت متبوع اقدام خواهیم کرد اما فعلا از این لحاظ مشکلی نداریم.

معین با بیان اینکه بزرگترین مشکل کشور مبارزه با ملخ‎های مراکشی است، ادامه داد: سال گذشته بیشتر در استان‎های شمالی کشور یعنی از خراسان رضوی تا اردبیل حدود 70 هزار هکتار با آن مبارزه کردیم.

مدیر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: مبارزه سال گذشته با انواع ملخ‎ها 130 هزار هکتار بوده است، اما آمادگی کشور برای مقابله با حمله احتمالی ملخ که احتمالش خیلی کم بوده بین 80 تا 100 هزار هکتار است و مشکلی در این رابطه نداریم.

وی اظهار کرد: آمادگی‎هایی نظیر آموزش پرسنل و مدیریت اجرایی کار فراهم است و پایش به صورت مستمر انجام می‎شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار