استاندار لرستان گفت: احداث باغات در اراضی شیب‌دار استان یکی از اولویت‌های در دستور کار است.
کد خبر: ۵۷۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ 06 March 2018
سید موسی خادمی استاندار لرستان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طبق سنتی که در تقویم است، ۱۵ تا ۲۱ اسفند تحت عنوان هفته درختکاری نامگذاری شده است، اظهار داشت: مردم همواره به موضوع درختکاری اهتمام داشته اند و این موضوع از همه جهات موضوع مهمی است.  

وی با بیان اینکه درختکاری و اهمیت آن آنقدر بدیهی است که توضیح لازم ندارد، تصریح کرد: مردم توجه کنند شرایط محیط زیستی که کشور در آن قرار دارد، خشکسالی ها و ریزگردهایی که معضل شده در کشور و برای استان ما هم مشکلاتی ایجاد کرده، با درختکاری و توسعه درختکاری می تواند جبران شود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه میزان آلودگی هایی که الان وجود دارد را اگر بتوانیم فضای سبز استان را بیشتر کنیم، کاهش می یابد، افزود: موضوع در همه استان ها مهم است و جای کار دارد، در لرستان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و سازگاری که دارد تنوع بهتری از درختان می شود اجرا کرد.

خادمی با اشاره به اینکه هفته منابع طبیعی یک هفته نمادین برای توجه به درختکاری است، گفت: امیدواریم مردم و دستگاه های دولتی تلاش کنند تا تعداد بیشتری درخت را بکاریم و در آینده جنگل های بیشتری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی استان آماده همکاری با مردم است، این همکاری شامل تامین نهال و آموزش و ترویج در این حوزه است، تصریح کرد: مسئولان منابع طبیعی برنامه های خوبی تدارک دیده اند که در طول این هفته اجرا می شود.

استاندار لرستان کاشت درختان در اراضی شیبدار استان را یکی از اولویت های اساسی در لرستان دانست و گفت: استان در این حوزه از استعدادهای ویژه ای برخوردار است؛ همان اندازه که زارعت در اراضی شیبدار مضر است درختکاری مفید است.

خادمی یادآور شد: امیدواریم علاوه بر جنگل های طبیعی که باید از آنها مراقبت کنیم، جنگل های دست کاشت و مصنوعی در استان توسعه یابد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
استاندار به اصطلاح لرستان چرا به فکر سد سازی نیست چرا آبهای فصل بارش را جمع آوری نمی کنند ولی در خورده فرمایش آماده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار