نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه کتاب میراث بزرگ فرهنگی است، افزود: رواج مطالعه و کتاب‌خوانی نیازمند به عزم عمومی است.
کد خبر: ۵۷۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 06 March 2018
آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان در مراسم بزرگداشت چهاردهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: شرایط نشان می‌دهد وضعیت کتاب و کتاب و کتاب‌خوانی در کشور وضعیت مناسبی نیست و باید چاره‌اندیشی لازم در این راستا صورت گیرد.

وی ادامه داد: کتاب حاصل فکر، اندیشیه، تجربه و عمر انسان است که در اختیار دیگران قرار می‌گیرد و کتاب وسیله انتقال علم و دانش و تجربه بوده و مهم‌ترین شاخصه توسعه یک جامعه به شمار می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: کتاب ترجمان عمر انسان بوده و هیچ‌گاه از کتاب بی‌نیاز نمی‌شویم و نیاز همیشگی انسان است.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: کتاب جزء اسناد مهم مکتوب بشری است و اگر انسان بخواهد به اندیشه و عقیده فردی استناد کند مهم‌ترین سند است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کتاب میراث بزرگ فرهنگی است، افزود: کتاب صدقه جاریه برای انسان بوده و عصاره تمدن و فرهنگ یک جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: ماندگاری اندیشه و فکر به کتاب است و عامل ماندگاری انسان‌های بزرگ کتاب بوده و این امر را به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

وی در ادامه با اشاره به عوامل مؤثر در کتاب‌خوانی عنوان کرد: عوامل مؤثر در کتاب‌خوانی در ابتدا کتاب خوب و مفید است، برخی اوقات مشاهده می‌شود کتاب نوشته شده اما در مفید بودن آن چندان توجه نمی‌شود.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: در استان نشریات زیادی منتشر می‌شود حال باید پرسید که آن‌ها نیاز جامعه را برطرف می‌کنند؟

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: متن و ویراستاری زیبا به‌عنوان دیگر عوامل برای افزایش رغبت مردم به کتاب‌خوانی به شمار می‌رود.

وی گفت: حتی ظاهر کتاب بسیار مؤثر است و باید این موضوعات مدنظر فعالان حوزه کتاب قرار گیرد، متأسفانه برخی از کتاب‌ها تنها پرکننده قفسه‌ها هستند.

آیت‌الله میرعمادی در ادامه با اشاره به اهمیت داشتن کتابخانه‌های مناسب در استان، افزود: وقتی در یک مرکز استانی احداث کتابخانه‌ای آن‌هم با اهدای زمین از طرف مصلا چندین سال طول می‌کشد، نباید انتظار بهبود وضعیت را داشت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: برخی از رسانه‌ها با وجود اینکه یک قاضی حکم می‌کند متهم  به‌جای رفتن به زندان چند کتاب بخواند نسبت به آن بی‌توجه هستند و باید به این وضعیت گلایه کرد چرا که برخی از افراد درک درستی از مسائل ندارند.

وی گفت: اصحاب رسانه و فرهنگ در ترویج مطالعه مؤثر هستند و باید برای خرید و اهدا کتاب وارد عمل شوند.

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: کتاب‌های مفید، نویسندگان و ناشران آن‌ها حمایت نمی‌شوند و دستگاه‌های فرهنگی باید حمایت لازم را از فعالان این عرصه انجام دهند که اکنون شاهد کم‌کاری‌های زیادی در این حوزه هستیم.

آیت اله میرعمادی افزود: رواج مطالعه و کتاب‌خوانی نیازمند به عزم عمومی است و باید کتاب‌های ایرانی تبلیغ شوند.

وی در ادامه با گلایه از برخی تهمت‌ها، اظهار داشت: گاهی اوقات تهمت‌هایی به بنده می‌زنند که مجبور به سکوت می‌شویم، برخی‌ها خرید کتاب بنده را جرم می‌دانند و تهمت‌هایی در این زمینه روا می‌دارند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
شما هم اهل کتاب نیستی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار