رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:FATF ساختاری مجزا داشته و ارتباطی به برجام ندارد.
کد خبر: ۵۷۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴ 26 February 2018
علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اینکه تعلیق ایران از لیست سیاه FATF تمدید شده است، اظهار داشت: کارهای زیادی در زمینه شفاف‌سازی مالی در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون مبارزه با پولشویی در مجلس از مدت‌ها پیش به تصویب رسیده است، بیان کرد: قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پیوستن ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم نیز در مجلس به تصویب رسیده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدامات مجلس گام‌های بلندی است که برداشته شده، افزود: علت اینکه برای 4 ماه آینده نیز تعلیق نام ایران از قرار گرفتن لیست سیاه تمدید شده به این دلیل است که آن‌ها دریافته‌اند، ایران در این مسیر بسیار جدی است و بحث توافقات در زمینه FATF گروه اقدام مالی و پالرمو که قانون جداگانه‌ای است مراحل خود را طی می‌کند تا نهایی شود.

بروجردی با بیان اینکه هر گونه مطلبی که در عرصه بین‌المللی مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد حتماً تحفظ خواهیم داد و آن را بر اساس قوانین خود اجر ا می‌کنیم، ادامه داد: به شفافیت مالی و اینکه باید با تروریسم و باندهای عظیم مواد مخدر که پشتوانه تروریست‌ها هستند مبارزه شود، معتقد هستیم و اجازه ندهیم این گروه‌ها ثروت‌های کثیف را با پولشویی وارد گردش مالی ایران و جهان کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه FATF ساختاری است که افراد تأیید کننده و قبول کننده آن در عرصه جهانی در شفاف‌سازی مالی عملاً دخیل هستند، تصریح کرد: ایران به واسطه اینکه در مجاورت با بزرگ‌ترین مرکز تولید جهانی مواد مخدر قرار دارد و باندهای مواد مخدر زیادی در این منطقه فعالیت دارند در معرض جدی این خطرات هست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه FATF ساختاری مجزا داشته و ارتباطی به برجام ندارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به ضرورت شفاف‌سازی معتقد است و اجازه نمی‌دهد این افراد پول‌های کثیف را وارد اقتصاد کنند.
 
 
خانه ملت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار