مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: تعداد تخلفات رانندگی در محورهای لرستان طی دی‌ماه امسال ۱۵ درصد کاهش‌یافته است.
کد خبر: ۵۷۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲ 25 February 2018
عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در دی ماه ۹۶ تعداد ۹ هزار و ۳۶۱ فقره تخلفات عبور و مرور از طریق سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت موجود در محورهای مواصلاتی لرستان ثبت و برای پلیس ارسال شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در مجموع ۳۹۵ هزار و ۴۸۸ فقره تخلف در راه‌های کشور به پلیس گزارش شده، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که  ۲.۳ درصد تخلفات کشور در لرستان به وقوع پیوسته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان اینکه طی مدت یادشده تعداد تخلفات رانندگی در جاده‌های کشور نسبت به آذرماه ۱۶ درصد کاهش یافته است، افزود: در دی ماه ۹۶ تعداد تخلفات ارسالی از ۴۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور موجود در جاده‌های لرستان نسبت به آذر ماه ۱۵ درصد کاهش داشته که گواه روشنی بر اثرگذاری سامانه‌های هوشمند جاده‌ای است.

شرفی اظهار کرد: از مجموع تخلفات عبور و مرور در محورهای استان لرستان، پنج هزار و ۴۲ فقره برابر ۵۴ درصد کل تخلفات تخطی از حد مجاز سرعت متوسط و چهار هزار و ۳۱۹ فقره معادل ۴۶ درصد مربوط به سرعت لحظه‌ای است؛ این در حالی است که در آمار کشوری ۷۷ درصد تخلفات سهم سرعت لحظه‌ای و ۲۳ درصد به سرعت متوسط اختصاص دارد.

وی گفت: محورهای بروجرد- خرم‌آباد و مسیر رفت و برگشت آزادراه خرم‌آباد- پل زال دارای بیشترین تخلف و کمترین تخلف نیز در سه محور بروجرد- پلدختر، اراک –بروجرد و نجف‌آباد- الیگودرز ثبت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار