کد خبر: ۵۶۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲ 22 February 2018
جنبش انصارالله یمن در نامه‌ای به سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان، از طرح جدید خود برای پایان دادن به بحران این کشور خبر داد.

به گزارش فارس، بنابر اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی»، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در این جنبش دیروز (چهارشنبه) در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد طرحی چند بندی را برای توقف جنگ علیه یمن پیشنهاد داده است.

طرح انصارالله برای پایان دادن به بحران یمن شامل تشکیل کمیته‌ای برای آشتی، رجوع به صندوق‌های رأی جهت انتخاب رئیس جمهور و رئیس پارلمان می‌شود به گونه‌‌ای که همه مردم و احزاب و نیروهای سیاسی بتوانند در این انتخابات شرکت کنند.

این طرح همچنین خواستار تضمین‌های بین‌المللی به منظور آغاز بازسازی یمن و جبران ویرانی‌ها، جلوگیری‌ از هر گونه تجاوز از سوی کشورهای بیگانه به این کشور، اعلام عفو سراسری، آزادسازی همه افراد بازداشت شده طرف‌های درگیر و رجوع به همه‌پرسی برای حل هر پرونده‌ مورد مناقشه است.

الحوثی در این نامه تأکید کرده است هر گونه راه حلی برای بحران یمن بدون توقف حملات ائتلاف متجاوز عربستان به این کشور و پایان دادن به محاصره هوایی، زمینی و هوایی «ریشه‌ای» نخواهد بود.

رئیس کمیته عالی شورای انصارالله یمن همچنین گفته است در صورت عدم پاسخ گویی به راه حل ارائه شده، مسئولیت تداوم بدترین تراژدی یمن برعهده سازمان ملل متحد و شورای امنیت است.

حوثی در این نامه از نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل دعوت کرد برای اینکه از نزدیک از شرایط انسانی و واقعیت میدانی یمن اطلاع پیدا کنند، به این کشور سفر کنند.

ائتلاف عربی ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی از ابتدای سال 94 به بهانه حمایت از دولت و فراری مستعفی یمن و در اصل با هدف سرکوب انقلاب مردمی و جلوگیری از قدرت گیری نیروهای انصارالله یمن، علیه این کشور اعلان جنگ کرد.

با گذشت نزدیک به سه سال از جنگ عربستان علیه یمن، ائتلاف متجاوز سعودی به هیچ یک از اهداف از پیش تعیین شده خود در یمن نرسیده است. در مقابل آنچه نصیب مردم فقیر این کشور شده، نابودی تأسیسات حیاتی و زیرساخت‌ها، قحطی و شیوع بیماری‌های واگیردار است که بر اثر این جنگ چندین هزار غیر نظامی کشته شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار