دادستان کل کشور گفت: هیچ قدرت و مقامی و هیچ شخصی اجازه ندارد به موجب قانون، به موجب مواضع شرعی و به موجب تکلیف الهی بر روی فساد پرده‌پوشی کند.
کد خبر: ۵۶۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹ 11 February 2018
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره روح ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و شهدای راه انقلاب، دفاع مقدس و شهدای راه امنیت، اظهار کرد: از حضور حماسی و باشکوه مردان و زنان، جوانان، نوجوانان و خردسالان لرستان در راهپیمایی 22 بهمن کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی خاطرنشان کرد: حضور و حماسه ملی ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن چند پیام مهم را در بردارد.

دادستان کل کشور گفت: از مهمترین پیام حضور حماسی مردم ایران در راهپیمایی 22بهمن تجدید عهد و بیعت با اسلام، قرآن، نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری است.

وی افزود: این حضور بیمه‌ کردن کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر گزندهای دشمن و جاری‌کردن خون تازه بر پیکره انقلاب است.

حجت‌الاسلام منتظری بیان داشت: حضور پرشور مردم پیام قاطع و کوبنده‌ای است به دشمنان این انقلاب که 40 سال از هرگونه کید، مکر، شیطنت و ترفند برای نابودی انقلاب کوتاهی نکردند.

وی ادامه داد: پیام دیگر حضور مردم یعنی ای آمریکای متجاوز، ای اسرائیل خونخوار و ای همه کسانی که به نابودی انقلاب کمر بسته‌اید و ای عده معدودی که با ساز دشمن رقصیده و به بهانه‌های مختلف دست به آشوب و اغتشاش می‌زنید بدانید ما ملت ایران اگرچه در درون کشور در برخی مسائل اداری و اجرایی با نواقص و کمبودها گله‌هایی داریم و آن را تحمل می‌کنیم اما هرگز اجازه دخالت و سلطه‌گری مجدد و غارت‌گری ثروت کشور را به شما نمی‌دهیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: ما ملت ایران تا پای جان در برابر شما دشمنان ایستادگی کرده و خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام منتظری یادآور شد: پیام دیگر حضور مردم خطاب به مسوولان و مدیران عالی و میانی بوده و آن این است که با صدای رسا می‌گوییم ما ملت ایران از شما موکدا تحقق آرمان‌های نظام مقدس و انقلاب اسلامی و همچنین اجرای عدالت و قانون‌مداری را در تمام عرصه‌ها و در همه حوزه‌های اجرایی، امنیتی، تقنینی و قضایی مطالبه می‌نماییم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال 14 قرن است که نعمت بزرگ اسلام را به ما عنایت کرده، گفت: نعمت اسلام، نعمت ولایت و نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ ایران از جمله نعمت‌های ارزانی شده به ما ملت ایران است و خداوند با این نعمت‌ها همه ما را در بوته آزمایش و امتحان قرار خواهد داد.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: جمهوریت و اسلامیت دو مفهوم در هم‌ تنیده بوده به‌نحوی‌که جمهوریت بدون اسلامیت و اسلامیت بدون جمهوریت انحراف است.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان دو موضوع مهم یادآور شد: موضوع اول در خصوص مسائلی است که مرتبط با امور داخلی کشور بوده و آن اینکه در درون کشور مسائل قابل توجهی وجود داشته که باید مورد اهتمام همه مسوولان در همه قوا قرار گیرد.

وی افزود: از جمله این مسائل، مسائل امنیتی بوده که مورد هدف دشمن قرار گرفته و دیگری مسائل اقتصادی بوده که راه حل آن همان اقتصاد مقاومتی است.

دادستان‌کل کشور تاکید کرد:در جمهوری اسلامی ایران انتظار این بوده که مدیران حداقل با قشر متوسط جامعه هم‌تراز شوند چرا که این انقلاب از درون مردم جوشیده و بنیان گذار و رهبرش دارای زندگی ساده بوده و هستند.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه مبارزه با فساد باید در اولویت اول قرار گیرد، افزود: ما تابع و معتقد و مومن به قرآنی هستیم که خداوند در آن هشدار داده که اگر در جامعه‌ای فساد ترویج یابد، نتیجه آن نابودی خواهد بود و لذا در جمهوری اسلامی ایران فساد ولو اندک آن قابل قبول نیست.

دادستان‌کل کشور با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در خصوص مبارزه با فساد کوتاه نیامده، بیان داشت: اگر بخشی از رسیدگی به پرونده‌های فساد تا زمان رسیدن به نتیجه قطعی رسانه‌ای نمی‌شود به این دلیل بوده که منع قانونی دارد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون پرونده‌های فساد افرادی در دست بررسی دستگاه قضایی بوده که به دلیل منع قانونی و به دلیل اینکه فضاسازی‌های کاذب نشود اطلاع‌‌رسانی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه موکدا در رسانه‌ها عنوان کردم که در دستگاه قضایی وظیفه مبارزه با فساد را عهده‌دار هستیم، گفت:از تمامی دادستان‌ها می‌خواهیم که به عنوان مدافعان حقوق عامه مردم نسبت به صیانت از اموال و مبارزه با فساد با پشتکار وارد کار شده و از هیچ قدرت و توصیه و احیانا انگ از طرف زراندوزان و زورمداران نترسیده و هرگز هراس را به خود راه ندهند. 

دادستان کل کشور یادآور شد: از تمامی مدیران و مسوولان انتظار داریم قبل از اینکه فساد در بخش از ادارات بروز پیدا کند مانع پیدایش آن شده و نظارت‌های خود را ارتقا بخشند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مسائلی که تحت عنوان فساد مطرح می‌شود چون دشمن به دنبال سلب اعتماد مردم نسبت به نظام بوده آن را چند برابر نشان می‌دهند، ضمن اینکه ما قبول داریم که در بخش‌هایی فساد وجود دارد اما گسترش و شیوع آنچنانی ندارد.

حجت‌الاسلام منتظری تاکید کرد: هیچ قدرت و مقامی و هیچ شخصی اجازه ندارد به موجب قانون، به موجب مواضع شرعی و به موجب تکلیف الهی بر روی فساد پرده‌پوشی کند.

وی با بیان اینکه در مساله مبارزه با فساد تک‌تک مردم مسوولیت دارند، افزود: حداقل انتظاری که از توده مردم است این بوده که هر جا فسادی مشاهده می‌کنند و یا اطلاع صحیحی از آن دارند به مسوولین اطلاع دهند.

دادستان کل کشور اظهار داشت: مردم ایران بدانید که دشمن به طور مستقیم و غیرمستقیم هویت انقلاب اسلامی، امنیت کشور، وحدت و یکپارچگی و ارزش‌های اخلاقی و مذهبی شما را مورد هدف قرار داده و عوامل نفوذی دشمن در مراکزی از حوزه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی به کار گرفته شده‌اند.

حجت‌الاسلام منتظری یادآور شد: ملت ایران بدانید و می‌دانید که آغوش باز آمریکا برای ملت ایران بوسه مرگ بوده و دشمن به دنبال نابودی موارد ذکر شده است.

وی با ابراز اینکه دشمن به دلیل ضربه‌هایی که طی این 40 سال از ملت ایران خورده، درصدد انتقام است، تصریح کرد: دشمنی که شما را رسما تروریست خوانده، دشمنی که درصدد ریشه‌کن کردن ریشه ملت ایران بوده، دشمنی که با تحریم‌‌های ظالمانه عرصه زندگی را بر شما مردم تنگ کرده، دشمنی که یک مشت وحشی جنایتکار از قبیل گروه‌های تکفیری را به وجود آورده، تسلیح کرده و امکانات می‌دهد وقتی در عرصه کارزار عراق و سوریه با شکست مفتضحانه روبه‌رو می‌شود تاکتیک خود را تغییر می‌‌دهد.

دادستان کل کشور ادامه داد: راهبرد و استراتژی دشمن تغییر نکرده و روز به روز تشدید می‌شود و این روش‌ها و تاکتیک‌ها بوده که تغییر می‌کند.

وی با اشاره به نقش دشمن در تحرکات اخیر کشور، اظهار کرد: در حوادث ماه گذشته دیدیم که چگونه دشمن علنا به حمایت از اغتشاش‌گران به پاخواسته و با همه توان به عرصه تبلیغات قدم گذاشته و همه امکانات خود برای حمایت از این افراد را به‌کار گرفت تا جایی که ترامپ نابخرد فکر می‌کرد با حرکت اندک عده‌ای فریب‌خورده و مزدور در گوشه و کنار کشور می‌تواند مسیر را برای اهداف خود باز کند.

حجت‌الاسلام منتظری به حضور همیشه در صحنه مردم در حمایت از نظام و پشتیبانی از ولایت‌فقیه اشاره و تصریح کرد: این مردم بار دیگر با حضور در راهپیمایی عظیم 22 بهمن پیام خود را به دنیا مخابره کرد.

دادستان کشو با بیان اینکه دشمن وحدت و یکپارچکی و امید مردم را هدف قرار داده، بیان داشت: همه ما بایستی تلاش نماییم که در جامعه رخنه و شکافی به وجود نیاید تا دشمن بتواند به آن ورود پیدا کند.

وی تاکید کرد: انتقاد از مسوولان با بیان مستدل و بیان ضعف‌ها و اشکالات حق مردم بوده اما بایستی هوشیار بود که این نقد موجب تضعیف و تخریب کشور و بهانه دادن به دست دشمن نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار