رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نیازمند انقلاب اقتصادی و پیاده‎سازی آن در کشور هستیم.
کد خبر: ۵۶۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 01 February 2018
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ظهر امروز در دیدار مدیران بروجرد با امام جمعه و آغاز برنامه‎هایی دهه فجر در این شهرستان اظهار کرد: در عرصه اقتصاد که حلقه ضعیف زنجیره انقلاب است، با اجرای24 بند سیاست‎های اقتصاد مقاومتی می‎توان بر مشکلات اقتصادی فائق آمد.

وی با اشاره به اینکه سیستم بانکی کشور بیمار است، بیان کرد: نیازمند یک انقلاب اقتصادی هستیم، چرا تسهیلات در کشورهای دیگر با نرخ سود یک تا 2 درصد پرداخت می‎شود، اما در کشور ما با سود 20 و 25 درصد؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تحلیل حوادث اخیر سهم خودمان را بیشتر از دشمن می‎دانم، از دشمنی که به دنبال ایجاد مشکل برای نظام است، انتظار دوستی نداریم، اما در درون باید هوشمندانه عمل کرد.

بروجردی تاکید کرد: یک سال قبل از حوادث اخیر رئیس بانک مرکزی و معاونین وی را خواستیم و گفتیم که جای شما در کمیسیون اقتصاد است نه امنیت ملی، اما نگران مردمی هستیم که به نظام و سیستم بانکی اعتماد کرده و پول خود را در موسسات مالی گذاشته‎اند.

وی ادامه داد: دولت باید حمایت کند، چرا آن زمان که مردم سپرده‎های خود را در موسسات مالی می‎گذاشتند، به آن‎ها اعلام نشد که این کار نکنند؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب به ذات خود عیبی ندارد، افزود: عیب‎ها ناشی از مدیریت ما است، البته اشکالات موجود قابل برطرف کردن است.

بروجردی با اشاره به اینکه باید اقتصادی و جهادی حرکت و تلاش کرد، گفت: خیلی از مشکلات از جمله مشکلات ایجاد شده در جریان بارش برف اخیر در تهران ناشی از بی‎عرضگی است.

وی با انتقاد از  بالا بودن هزینه‎ها و ریخت و پاش‎ها در کشور خاطر نشان کرد: در شرایطی که درآمد ملی پائین است، باید صرفه‎جویی کرده و بریز و بپاش‎ها را کنار بگذاریم.

این مسئول بیان کرد: اگر چه در زنجیره طولانی انقلاب اسلامی حلقه اقتصادی ضعیف است، اما فراموش نکنیم که حلقه‎های متعدد دیگر قوی است و جمهوری اسلامی ایران امروز از امنیت پایدار برخوردار است.

بروجردی با اشاره به اینکه امروزه قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران جزو چند قدرت‎ برتر موشکی دنیا است، عنوان کرد: باید از ارزش‎های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا دفاع کرد.

وی ادامه داد: درست است که مورد تهاجم فرهنگی و اطلاعاتی هستیم، اما ملتی که در جنگ تحمیلی و جنگ همه دنیا علیه ایران ایستادگی کرد و به پیروزی رسید، اکنون نیز باید کاستی‎ها را در سایه اتحاد و انسجام که همانا رمز مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود، حل کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اشاره‎ای هم به برخی از تصمیمات مجلس داشت و افزود: مجلس پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش نرخ حامل‎های سوخت  در بودجه 97 را رد و تصریح کرد که نباید هیچ افزایشی در قیمت حامل‎های سوخت صورت گیرد.

بروجردی همچنین از تصویب مجلس شورای اسلامی در خصوص تخصیص اعتبار 4 هزار میلیارد تومانی برای خرید قیر در کشور و آسفالت راه‎ها و معابر شهری و روستایی خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رموز پیروزی انقلاب اشاره و اظهار کرد: در شرایطی که رژیم طاغوت در اوج قدرت بود و به عنوان ژاندارم و با پشتوانه عظیم آمریکا قوی‎ترین نیروهای مسلح را در منطقه در اختیار داشت، باید رمز پیروزی انقلاب اسلامی را در وجود بنیانگذار امام جستجو کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام خمینی(ره) برای خدا سخن می‎گفت و گام برمی‎داشت و از هیچ چیز باک نداشت.

بروجردی با تاکید بر اینکه نهال انقلاب امروز به درختی تنومند تبدیل شده است، بیان کرد: امام خمینی(ره) در مقابل جهان دو قطبی آن روز ایستاد و با سر داد شعار "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" دست رد بر سینه هر دو ابرقدرت زد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران پس از رحلت امام راحل به رهبری رهبر فرزانه انقلاب با همین اندیشه، دیدگاه، بینش و تفکر در برابر آمریکا ایستاده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار