کد خبر: ۵۵۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 31 January 2018
دادستان‌کل کشور با اشاره به نارضایتی مردم در فرودگاه امام(ره) پس از بارش برف اخیر و مشکلاتی که باعث تبدیل‌شدن حوادث طبیعی به جریانات مورد سوءاستفاده دشمن شد، انتقادات تندی را متوجه مدیران شهری و دولتی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجةالاسلام محمدجعفر منتظری در گردهمایی مسئولین حقوقی پلیس با اشاره به اتفاقات اخیر و تجمعات اعتراضی از اقدامات نیروی انتظامی تقدیر کرد و اظهار داشت: نکته حائز اهمیت آن است که بدانیم دشمن با تمام توان نشسته و در حال توطئه است و از اتوبان‌های بی‌مانع فضای مجازی توطئه‌های خود را هدایت می‌کند و عناصری را در داخل به‌مزدوری گرفته و برای ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور از هیچ هزینه و سرمایه‌ای دریغ نمی‌کند.

وی اضافه کرد: کار دشمن به جایی رسیده که انگار اولین کار رئیس جمهور آمریکا پس از بیدارشدن از خواب آن است که توئیت بنویسد و به اغتشاشگران در ایران خط دهد و این اقدامات و حرکت‌ها نشان داد که پشت‌پرده چه‌اتفاقی در حال رخ دادن است.

دادستان کل کشور اضافه کرد: ما اعتقاد نداریم تمام کسانی که اعتراض دارند یا حرکتی انجام دادند مزدوران دشمنند ولی مشاهده کردیم مردم وقتی دیدند که دشمن جهت بهره‌برداری از این حرکت دست به کار شده خودشان را کنار کشیدند و تنها تعداد اندکی در میدان باقی ماندند و نکته جالب اینجاست که بررسی‌ها، تحقیقات و بازجویی‌ها نشان داد بسیاری از همین تعداد اندک هم نوجوانان و جوانان فریب‌خورده هستند.

منتظری گفت: وقتی ما تصاویر بازجویی از این افراد را می‌بینیم کاملاً فریب‌خوردگی آنها مشخص است. آن فردی که پرچم ایران را پایین کشید نوجوان 16‌ــ‌15 ساله‌ای بود که فردی در آن صحنه به او می‌گوید "من به تو پول می‌‌دهم تا پرچم را پایین بکشید"، این نوجوان کلاس نهمی قطعاً وابستگی ندارد و حتماً فریب خورده است و وقتی این کار را انجام می‌دهد و بازمی‌گردد متوجه می‌شود آن کسی که به او پیشنهاد پول داده بود حضور ندارد و از محل گریخته است؛ خب، مزدوری که در صحنه آمده و پول به‌دست گرفته و ما منشأ این پول را هم می‌دانیم، قصد دارد این نوجوانان را با اندکی پول خام کند که قطعاً این نشان از استیصال دشمنان ما هست که به‌دنبال فریب دادن نوجوانان 15‌ــ‌14ساله هستند.

وی با بیان اینکه دشمن هرگز از توطئه دست برنمی‌دارد راجع به توطئه جدید دشمنان گفت: بعد از آن غائله و حاکم شدن آرامش در کشور دشمنان مجدداً دست به کار شدند و از فضای جهنمی رهاشده مجازی فراخوان می‌دهند برای اینکه عده‌ای فریب‌خورده را در دهه فجر تحریک کنند و به میدان آورند.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه باید در برابر هدف دشمن برای به‌آشوب کشیدن ایران هوشیار و مقاوم بود، از نیروی انتظامی خواست تا مقتدرانه در صحنه حضور داشته باشد و با اقتدار و صبر مأموریتهای خود را همچون گذشته انجام دهد.

منتظری در ادامه یکی دیگر از رویکردهای دشمنان را ایجاد یأس و ناامیدی در مردم عنوان کرد و افزود: متأسفانه دشمن با دروغ‌پراکنی و شایعات در فضای مجازی به‌دنبال سلب اعتماد مردم از نظام و کشور است و متأسفانه در برخی مسائل هم مسئولان و مدیران کشور بهانه به دست دشمن می‌دهند و آنها نیز از این بی‌تدبیری و ندانم‌کاری مدیران ضعیف بهره‌برداری خودشان را می‌کنند.

انتقاد تند دادستان کشور به ضعف مدیریت کلان‌شهر تهران و مسئولان راه و فرودگاه‌ها در برف اخیر

وی در ادامه با انتقاد از بی‌کفایتی و بی‌تدبیری برخی مدیران و مسئولان گفت: اگر مدیران مدبر و توانمند باشند نباید اجازه دهند حوادثی بسیار طبیعی و معمولی به جریانی تبدیل شود که دشمن در آن سوءاستفاده کند. ما در این روزها دیدیم یک برفی آمد و ضعف مدیریت آنجایی بود که ایجاد نارضایتی در مردم کردند.

دادستان کل کشور اضافه کرد: ما امیدواریم که ان‌شاءالله این ندانم‌کاری‌ها مغرضانه و عامدانه نباشد ولی باید مسئولان و مدیران بدانند اگر نمی‌توانند شهری کلان را درست مدیریت کنند کنار بروند و آن را رها کنند یا اگر مسئول یک وزارت‌خانه و دستگاه نمی‌تواند به‌درستی مدیریت داشته باشد باید عذرخواهی کرده و کار را به افراد توانمند دیگر بسپارد.

منتظری با اعلام اینکه دستگاه قضایی در جهت حفظ و دفاع از حقوق عامه در این عرصه ورود خواهد کرد، گفت: شب گذشته وقتی متوجه شدم عده‌ای مسافر داخلی و خارجی در فرودگاه امام خمینی در شرایط بدی قرار دارند سریعاً با معاون مربوطه تماس گرفتم و از او خواستم که خودش یا دادستان مربوطه در محل حاضر شوند و موضوع را پیگیری کنند.

وی با انتقاد از برخی شرکت‌های هواپیمایی نیز گفت: متأسفانه برخی شرکت‌های هواپیمایی اخلاق را کنار گذاشته هزینه‌ها را بالا بردند، تاکسی‌دار یک‌جور، آن کس که باید باند فرودگاه را پاک کند یک‌جور، و آن که باید خدمت‌رسانی به مردم داشته باشد یک‌جور عمل می‌کنند و باعث می‌شوند نارضایتی مردم به جایی برسد تا آنها در فرودگاه شعار بدهند "مدیر بی‌کفایت، خجالت خجالت". خوب، مگر این شعار در فرودگاه امام داده نشد؟!

دادستان کل کشور اضافه کرد: مدیران ما باید بدانند حقوق می‌گیرند تا در صحنه حاضر شوند و مشکل را حل کنند نه اینکه پشت میزشان بنشینند و چای بنوشند.

منتظری خاطرنشان کرد: ما باید برای خدا خط مدیریت را از جناح‌های سیاسی جدا کنیم چرا که سیاسی‌کاری برای جامعه ما زهری کشنده است.

وی تأکید کرد: منِ مدیر باید بدانم که در نظام جمهوری اسلامی می‌بایست با ضوابط اسلامی حرکت کنم و نباید میز مدیریتی را کیسه‌ای برای مال‌اندوزی درنظر گیرم. من صراحتاً اعلام می‌کنم اگر برخی مدیران به‌دنبال مال‌اندوزی هستند این کار را رها کنند و به‌دنبال تجارت بروند چرا که اگر قرار باشد این میز و پست سنگری برای پرکردن جیب ما باشد وای برما، چرا که روز قیامت نزدیک است و همگی باید پاسخگوی اعمال و رفتارمان باشیم.

دادستان کل کشور در پایان با اشاره به راه‌اندازی سامانه مدیریت و آموزش ضابطان قضایی با تقدیر از این اقدام، خاطرنشان کرد: مسئله آموزش جزو نکات مهم قانونی برای ضابطان عام قضایی است و در این رابطه ما به‌صورت تمام‌قد کنار نیروی انتظامی قرارداریم تا ضابطین در سراسر کشور بیش از پیش ساماندهی شده و آموزش ببینند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار