رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از بازدید هیأت ۱۱ نفره نمایندگان مجلس از زندان اوین خبرداد وگفت: فقط ۴ نفر از بازداشت‌شدگان در حال حاضر در زندان اوین باقی ماندند و مابقی آزاد شدند.
کد خبر: ۵۵۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 31 January 2018
اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به بازدید بعد از ظهر (سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه) هیأت 11 نفرهای از نمایندگان مجلس از زندان اوین، گفت: این هیأت متشکل از نمایندگان از کمیسیون‌های مختلف مجلس با محوریت کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای این بازدید جلسه‌ای با رئیس سازمان زندان‌ها، مدیرکل زندان تهران و مسئولان زندان اوین برگزار شد که نمایندگان سؤالاتی و مسائلی را پیرامون اغتشاشات اخیر مطرح کردند و مسئولان نیز پاسخ‌هایی را به نمایندگان ملت ارائه دادند.

ملکشاهی با بیان اینکه سؤالات در خصوص تعداد کل بازداشتی‌ها در سراسر کشور در جریان اعتراضات اخیر، تعداد کشته شده‌ها و تعداد بازداشتی‌های فعلی بود، افزود: نحوه برخورد و رفتار با زندانیان نیز یکی دیگر از سؤالات نمایندگان مجلس بود.

وی ادامه داد: پس از این نشست، نمایندگان بازدیدی از بند 209 مربوط به موارد امنیتی متعلق به وزارت اطلاعات و اندرزگاه شماره 4 مربوط به متهمان داشتند.

ملکشاهی با بیان اینکه فقط  4 نفر فقط از بازداشتی‌های تهران در زندان اوین باقی‌مانده بودند، خاطرنشان کرد: فوت یکی از بازداشت‌شدگان در زندان مورد تأیید است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: مقرر شد اعضای هیأت 11 نفره بازدید کننده از زندان اوین فردا جلسه‌ای داشته باشد و بازدید امروز را جمع‌بندی و درباره آن تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

گفتنی است؛ الهیار ملکشاهی به عنوان رئیس هیات، محمدعلی وکیلی از سوی هیات رئیسه، محمد دهقان، محمد کاظمی و محمدجوادفتحی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی، عبدالکریم حسین زاده، محمدمهدی برومندی، ولی‌الله نانواکناری، فاطمه سعیدی و عزت‌الله یوسفیان ملأ از دیگر نمایندگانی بودند که امروز از بازداشتگاه اوین بازدید کردند.
 
 
خبرگزاری خانه ملت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار