مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: ضرورت دارد برای تالاب بهشت معصومه حق آبه سالیانه تخصیص داده شود تا کاربری تالاب داشته باشد.
کد خبر: ۵۵۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶ 21 January 2018

به گزارش تابناک قم، شانزدهمین جلسه کارگروه حفظ منابع آب به ریاست استاندار قم ظهر امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

تورج همتی در این جلسه اظهار داشت: تالاب مره در داخل کشور تعریف تالاب را دارد مصوب کرده‌ایم که تا نیمه اول سال مشمول هویت و شناسنامه نیز بشود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم افزود: ضرورت دارد برای تالاب بهشت معصومه حق آبه سالیانه تخصیص داده شود تا کاربری تالاب داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در این جلسه، با تأکید بر انجام مطالعه در زمینه توسعه شبکه فاضلاب شهر قم اظهار داشت: از دل گزارشی که در شورای آب مطرح شد به این تصمیم رسیدیم، در کارگروه زلزله نیز این مسئله مصوب و در شورای حفاظت آب مطرح شد.

محسن بهشتی افزود: بحث این بود که پایشی در رابطه به توسعه شبکه فاضلاب شهر قم انجام شود، اما منابع مالی آن تأمین نشده است، فرض هم بر این بگیریم که شبکه فاضلاب را توسعه ندهیم امکان چاه جذبی نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با یک پارادوکس در این رابطه مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در منطقه یک چندین نقطه این مشکل را داریم چراکه حتی چاه جذبی نیز در این منطقه نداریم البته در رابطه با خانه‌های تک خانواری برای زدن چاه جذبی مشکلی نداریم اما در مجتمع‌های بزرگ امکان چاه جذبی نداریم.

در ادامه جلسه، مهدی آهنین‌پنجه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: اگر برداشت آب کشاورزان مناسب است به آن‌ها مجوز بدهیم در غیر این صورت باید جلوی آن‌ها گرفته شود، حدود 50 درصد از چاه‌های کشاورزی تجاوز از قدرت دارند باید مدیریتی در این رابطه صورت گیرد تا کشاورز به‌اندازه آبی که نیاز دارد از آن برداشت کنند و متضرر نشوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار