رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دلفان از پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای بهسازی واحدهای روستایی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 21 January 2018
فرشید الفتی  بنیاد مسکن دلفان با اشاره به اینکه در سال جاری ۵۸۰ فقره تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به متقاضیان در شهرستان دلفان پرداخت‌شده است گفت: اعتبار پرداخت‌شده در این زمینه حدود ۱۱۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مشابه سال گذشته حدود ۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تاکنون در راستای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۱۰ هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت‌شده است افزود: همچنین حدود ۳ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات نیز در این مدت در قالب تعمیرات و ودیعه مسکن به روستائیان شهرستان پرداخت‌شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دلفان به اهمیت اجرای طرح هادی در روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس سرفصل قانون بنیاد مسکن مکلف شده است که در روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی را تهیه کند که بر این اساس از ابتدای انقلاب اسلامی در ۵۴ روستای این شهرستان طرح هادی اجراشده است و با تلاش و پیگیری‌های فرماندار، نماینده مردم در مجلس، و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال جاری تاکنون در ۱۸ روستای دیگر طرح هادی اجراشده است.

الفتی ادامه داد: آسفالت ۱۷ روستای دیگر نیز در راستای تفاهم‌نامه دوجانبه بنیاد مسکن و دهیاری منعقدشده است و با توجه به فصل بارندگی امکان ادامه کار مقدور نیست که از ابتدای سال آینده در صورت تأمین اعتبار و تخصیص سهمیه قیر شهرستان در قالب اعتبارات سال ۹۶ این تعداد نیز انجام خواهد شد.

وی همچنین از پرداخت ۳۰۰ فقره تسهیلات لوازم‌خانگی و معیشتی بااعتباری بالغ‌بر ۹ میلیارد ریال خبر داد و افزود: با توجه به سیلاب سال گذشته در شهرستان و خسارت واردشده در قالب تسهیلات حوادث غیرمترقبه نیز بر اساس اولویت تعداد ۱۰ فقره تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی به متقاضیان شهری پرداخت‌شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دلفان همچنین از صدور ۹ هزار و ۶۰۰ جلد سند مالکیت در راستای تثبیت مالکیت و رفع اختلافات و مشکلات اجتماعی مردم روستا توسط بنیاد مسکن دلفان خبر داد و ادامه داد: در این راستا بنیاد مسکن در نظر دارد در صورت همکاری مردم، نقشه‌برداری ثبتی ۷۰ روستای جدید با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک را در دستور کار خود قرار دهد.

الفتی گفت: با توجه به محرومیت در بخش «کاکاوند» و دهستان «میربگ جنوبی» این شهرستان اعلام می‌کنیم در صورت تمایل اهالی روستاهای این مناطق به استفاده از تسهیلات مسکن روستایی بدون نوبت برای معرفی به بانک و دریافت تسهیلات مراجعه کنند.

شهرستان دلفان با ۲ هزار و ۷۴۰ کیلومترمربع مساحت در شمال غربی استان لرستان و در همسایگی استان‌های کرمانشاه و همدان قرارگرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار