مدیرکل زمین شناسی لرستان گفت: اکنون مانع اصلی برای انجام طرح مطالعاتی ژئوپارک‌های لرستان در جهت ثبت‌جهانی آن‌ها نبود اعتبار است.
کد خبر: ۵۴۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲ 31 December 2017
 احدالله فاضلی مدیرکل زمین شناسی لرستان، بیان کرد: لرستان از سوی سازمان زمین‌شناسی کشور به عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران انتخاب شده و در این راستا شاهد ثبت ملی 20 ژئوسایت و ژئوپارک این دیار هستیم.

 وی ادامه داد: در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای ثبت‌جهانی 3 ژئوپارک دره شیرز، زمین لغزش سیمره و تالاب‌های پلدختر و اشترانکوه انجام و حتی موافقت اولیه نیز صادر شده است.

مدیرکل زمین‌شناسی لرستان عنوان کرد: شرط اولیه برای ارسال پرونده 3 ژئوپارک لرستان جهت ثبت‌جهانی تهیه طرح مطالعاتی و مستندات کامل و جامع آن‌ها است.

فاضلی در ادامه با اشاره به اینکه برای تهیه طرح مطالعاتی ژئوپارک‌های لرستان حدود 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است، افزود: تهیه طرح مطالعات سه ژئوپارک لرستان نیازمند به 400 میلیون تومان اعتبار بوده که هنوز این مهم محقق نشده است.

وی گفت: برای تهیه مطالعات مورد نیاز به حدود یکسال زمان نیازمند هستیم که امیدواریم مسئولان استان همچون گذشته در جهت تامین اعتبارات مورد نیاز اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

این مسئول اظهار داشت: مطمئنا با ثبت جهانی 3 ژئوپارک لرستان که دارای قابلیت‌های بسیار زیادی هستند شاهد نقش ویژه آن‌ها در جذب گردشگر و معرفی ظرفیت‌های استان خواهیم بود و باید بتوان از این پتانسیل خدادادی به خوبی استفاده کرد.
 
 
 
 
 
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار