کد خبر: ۵۳۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳ 09 December 2017
فرمانده انتظامی بجنورد گفت: تصادف روز جمعه یک دستگاه کامیون با پراید در محور بجنورد- آشخانه استان خراسان شمالی پنج نفر کشته داشت.


به گزارش ایرنا، سرهنگ علی پاکدل اظهار کرد: در این سانحه رانندگی، راننده و چهار نفر از سرنشینان خودروی پراید به علت شدت حادثه جان باختند.


فرمانده انتظامی بجنورد گفت: کارشناسان پلیس راه خراسان شمالی علت این تصادف را انحراف به چپ خودروی پراید گزارش کردند.


فرمانده انتظامی بجنورد از تمامی رانندگان درخواست کرد تا از سبقت های غیر مجاز خودداری کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.


رئیس پلیس راه خراسان شمالی هم گفت: اکنون به علت برودت هوا و بارندگی پراکنده، سطح جاده های این استان واقع در شمال شرق کشور لغزنده است.


سرهنگ علیرضا حسین زاده از رانندگان درخواست کرد قوانین رانندگی را رعایت کنند.


۵ کشته در تصادف پراید با کامیون


جاده مرگ خانواده 5 نفره را بلعید


روزنامه خراسان در این باره در گزارشی نوشت: در تازه ترین سانحه در جاده مرگ پنج نفر دیگر قربانی این جاده پرحادثه شدند تا تعداد قربانیان محور بجنورد-گلستان طی امسال به 53 نفر برسد. ظهر روز گذشته پنج سرنشین خودروی پراید در این محور در برخورد با یک کامیون در دم جان باختند. این تصادف هولناک یک بار دیگر ناقوس مرگ را در حادثه خیز ترین محور جاده ای استان و یکی از خطرناک ترین جاده های کشور به صدا درآورد؛ جاده ای که سالانه بیش از 20 میلیون زائر امام رضا (ع) یا مسافران شمال کشور از آن عبور می کنند اما هنوز بخشی از آن برخلاف دیگر جاده های کشور با این میزان تردد دو طرفه باقی مانده است.


جاده ای که با وجود وعده رئیس جمهور برای چهار بانده کردن آن در سال 95 هنوز کم عرض باقی مانده است و معلوم نیست تا کی باید شاهد ریخته شدن خون ده ها نفر بود. این جاده طی 27 روز گذشته ۱۲ نفر را به کام مرگ برده و به عبارتی به طور میانگین هر دو روز یک نفر در این جاده قربانی شده است. این آمار جدا از آمار ده ها مصدومی است که به علت تصادف در این محور طی این مدت راهی بیمارستان شده اند؛ مصدومانی که ممکن است به دلیل قطع نخاع یا آسیب های مختلف دیگر نتوانند مانند افراد عادی به زندگی روزمره خود بپردازند. به گزارش خبرنگار ما این حادثه درست در نقطه ای رخ داد که سه سال پیش در آن تصادف اتوبوس با کامیون منجر به مرگ شش نفر و مصدومیت ده ها نفر شد.


نقطه ای که در مدت پروژه چهار بانده کردن جاده مرگ هیچ پیشرفتی نداشته است. نقطه ای با پیچ تند که هر چند در سراشیبی قرار گرفته است اما در تلاقی جاده چهار بانده و دو طرفه قرار دارد و رانندگان مسیر آشخانه به بجنورد پس از پایان جاده یک طرفه به یک باره وارد جاده دو طرفه با شیب و پیچ تند می شوند . حال اگر این جاده مانند دیروز لغزنده باشد حادثه خیزی آن دو چندان می شود.


موضوعی که رئیس پلیس راه بجنورد نیز آن را تأیید می کند. بر اساس گزارش های دریافتی خبرنگار ما در حادثه روز گذشته یک خانواده اهل خراسان جنوبی شامل سه بزرگ سال و دو کودک جان خود را از دست دادند اما مشخص نیست نام جاده مرگ چه زمانی از این محور حذف خواهد شد. هم اکنون 53 کیلومتر از محور 142 کیلومتری بجنورد-گلستان چهار بانده است و طی یک سال گذشته حتی یک کیلومتر از این پروژه بهره برداری نشده است.علاوه بر این حادثه دلخراش، جاده مرگ در روز گذشته دو تصادف زنجیره ای نیز داشت. در یکی از این تصادفات سه خودروی پراید و یک خودروی پژو با یکدیگر برخورد داشتند که بر اساس گزارش روابط عمومی اورژانس این حادثه شش مصدوم بر جا گذاشت؛ این حادثه در محدوده رباط قره بیل به گلستان رخ داد. در حادثه مشابه دیگری نیز میان چهار خودرو در گردنه بدرانلو تصادف رخ داد و به آن ها خسارت های مالی وارد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار