رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر از شناسایی ۹ نفر مبتلا به بیماری «سالک» در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵ 04 December 2017
 ناصر بابایی رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پلدختر اظهار داشت: ۱۹ مورد بیمار مبتلا به سالک سال گذشته در این شهرستان وجود داشت و از ابتدای سال جاری تا کنون ۹ مورد فرد مبتلا به بیماری سالک شناسایی شده است.

وی افزود: در شهرستان پلدختر سال گذشته ۵۱ نفر به بیماری تب مالت مبتلا شده اند و امسال تا کنون ۳۶ مورد مبتلا به این بیماری در شهرستان گزارش شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر با بیان اینکه روستای «سراب حمام» به عنوان کانون بیماری سالک در سطح شهرستان پلدختر شناسایی شده است گفت: در این روستا دو نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

بابایی ادامه داد: همچنین دو نفر از بیماران مبتلا به سالک مربوط به شهر پلدختر و ما بقی مربوط به روستاهای «بیشه زرده»، «چم گز»، «مورانی»، «باغ علیا» و «پاعلم» بوده است.

وی از سم پاشی کانال های روستای «سراب حمام» و اطراف منازل مبتلایان به بیماری سالک در شهر پلدختر توسط شبکه بهداشت و درمان خبر داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر در ادامه سخنان خود به بیماری ایدز در شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: آمار نشان می دهد که شیوه انتقال این بیماری که با استفاده از سرنگ مشترک و از راه تزریق بود کمتر شده و متاسفانه انتقال آن از طریق رفتارهای پرخطر جنسی افزایش یافته است.

بابایی افزود: تنها راه درمان این بیماری عفونی و کشنده بالا بردن سطح ایمنی بدن در مقابل بیماری ها است زیرا این بیماری موجب می شود که سیستم ایمنی بدن تحلیل رفته و توان دفاعی در مبارزه با انواع باکتری ها و ویروس ها را نداشته باشد.

وی گفت: در این رابطه عفونت های قارچی و بیماری سل از عمده مواردی است که سیستم ایمنی بدن بیمار مبتلا به ایدز را ضعیف می کند.







مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار