کد خبر: ۵۳۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ 04 December 2017
بر اساس گزارش منتشر شده توسط شرکت ملی نفت مالزی (پتروناس) در خصوص چشم انداز فعالیت های این شرکت در سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ بشکه ای ۵۰ تا ۶۰ دلار خواهد بود.


به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، به گفته ی شرکت پتروناس، '' از دیدگاه ما، قیمت نفت بین بشکه ای ۵۰ تا ۶۰ دلار در نوسان خواهد بود'' و قیمت ۱۰۰ دلاری نفت '' مسئله ای است مربوط به گذشته (که دیگر اتفاق نخواهد افتاد)''. همچنین، این شرکت اذعان کرده است که در نتیجه ی افزایش تقاضای نفت، که حدود ۶۰ درصد آن از سوی کشور های آسیا-پاسیفیک مانند چین و هند خواهد بود، موجودی این محصول کاهش یافته و بازارهای جهانی نفت دوباره متعادل خواهد شد.


نوسان ۵۰ تا ۶۰ دلاري قيمت نفت در سال ۲۰۱۸ 


لازم به ذکر است که میزان تولید نفت توسط شرکت پتروناس برای سال ها راکد مانده است. این شرکت در حال تمرکز بر روی پروژه های پایین دستی مانند ''برنامه ی توسعه ی یکپارچه ی پالایش و صنایع پتروشیمی'' خود در شهر جهور واقع در جنوب کشور مالزی است. قرار است که بر اساس این پروژه از سال ۲۰۱۹ نفت خام پالایش شده و به سوخت و محصولات پتروشیمی تبدیل شود.


همچنین، به این نکته باید اشاره گردد که شرکت پتروناس مانند سایر شرکت های بزرگ نفتی از کاهش قیمت نفت در سال های اخیر متضرر شده است. این در حالی است که قیمت نفت خام برنت در سال جاری افزایش داشته است. نفت برنت امروز با قیمت بیش از ۶۳ دلار در هر بشکه معامله شده است. این قیمت افزایشی حدودا ۱۲ درصدی را در سال جاری نشان می دهد. به دلیل این افزایش، شرکت پتروناس معتقد است که عملکرد کلی این شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر بوده است.


افزون بر این، شرکت پتروناس اعلام کرده است که به دلیل انتظارات موجود در خصوص کاهش قیمت نفت، هزینه های خود را در ۴ سال آینده به میزان ۱۲ میلیارد دلار کاهش خواهد داد. پتروناس معتقد است که نفت ۵۰ دلاری باید به عنوان معیاری جدید در بازار نفت در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار