مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در راستای اجرای بسته اشتغال فراگیر، 15 هزار شغل در استان لرستان ایجاد می‎شود.
کد خبر: ۵۳۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 02 December 2017
علی آشتاب مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: سهم اعتباری بسته اشتغال فراگیر در کشور 20 هزار میلیارد تومان و در استان لرستان 463 میلیارد و300 میلیون تومان است.

وی عنوان کرد: با تامین اعتبار یاد شده و اجرای این طرح در مجموع باید 15هزار و150 شغل در استان لرستان ایجاد شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در راستای اجرای این طرح برش بانکی و شهرستانی انجام و جلسات هماهنگی با فرمانداران، دستگاه‎های تخصصی و بانک‎ها انجام شده است.

آشتاب خاطر نشان کرد: بر این اساس دستگاه‎های مرتبط باید طی هفته آینده طرح‎ها را به  دبیرخانه کارگروه اشتغال در شهرستان‎ها و مرکز استان ارسال کنند.

وی از تعیین رسته‎های اولویت‎دار با بیشترین سهم اشتغالزایی خبر و ادامه داد: علاوه بر10رسته ملی مشترک، 38 خرده پروژه در قالب رسته استانی آن هم متناسب با ظرفیت‎های اقتصادی استان لرستان شناسایی شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان توجه به ظرفیت‎های اقتصادی، بومی و بومی‎گرایی منطقه را از معیارهای انتخاب رسته‎ها دانست و افزود: صنایع دستی، بخش‎های کشاورزی و صنعت، فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی از جمله مهترین رسته‎های اولویت‏‌دار در شهرستان بروجرد به شمار می‎روند.

آشتاب اضافه کرد: بر این اساس کارگزار طرح اشتغال فراگیر مطالعات دقیق دینامیک اشتغال منطقه را انجام داده و رسته‎های استانی متناسب با آن تعیین و انتخاب شده‎اند.

وی تاکید کرد: از محل اعتبارات بسته اشتغال فراگیر قریب به 60 میلیارد تومان برای شهرستان بروجرد تعیین شده و بنابراین تقریبا به ازای ایجاد هر شغل سرانه30 میلیون تومانی در نظر گرفته می‎شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در خصوص بسته اشتغال روستایی گفت: شیوع نامه این بسته طی روزهای اخیر ابلاغ می‎شود.

آشتاب با اشاره به اینکه در طرح روستا تعاون یکهزار تعاونی در سراسر کشور ایجاد می‎شود، افزود: سهم استان لرستان در اجرای این طرح، ایجاد 74 تعاونی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ناکارآمد بودن اجرای طرح کارورزی فارغ‎التحصیلان دانشگاهی در شهرستان بروجرد عنوان کرد: ارتقاء مهارت یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه ضعف مهارتی مهمترین موضوع در این طرح است، خاطر نشان کرد: بر این اساس طرح کارورزی پوششی برای این نقیصه است.

آشتاب ادامه داد: می‎کوشیم که با وجود پتانسیل‎ها و ظرفیت‎های موجود از یک سو و جمعیت بیکار بروجرد از سوی دیگر، طرح کارورزی فارغ‎التحصیلان دانشگاهی با کیفیت بیشتری در این شهرستان اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار