مدیر باغبانی جهادکشاورزی لرستان گفت: سال گذشته از باغات استان 13 هزار و 800 تن محصول برداشت شد که پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان 10 درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۵۳۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 02 December 2017

اسفندیار حسنی‌مقدم مدیر باغبانی جهادکشاورزی لرستان، با اشاره به سطح زیرکشت گردوی لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر سطح زیرکشت باغات گردوی استان 11 هزار و 438 هکتار است.


وی خاطرنشان کرد: از این میزان سطح زیرکشت، 6 هزار هکتار بارور است و مابقی نهال بوده که به تدریج وارد فاز باروری می‌شود.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی لرستان متوسط عملکرد گردوی استان را دو تن و 300 کیلوگرم عنوان و تصریح کرد: سال گذشته از باغات استان 13 هزار و 800 تن محصول برداشت شد که پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان 10 درصد افزایش یابد.

حسنی‌مقدم بیان داشت: در شهرستان سلسله دو هزار و 180 هکتار باغ گردو وجود دارد که در بین دیگر شهرستان‌های لرستان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد نهال‌های گردوی کشور و استان از نوع نهال بذری است، افزود: به دنبال این هستیم که در بلند مدت از نهال‌های پیوندی به جای نهال‌های بذری استفاده کنیم.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی لرستان از تغییر رقم گردو به عنوان یک برنامه استراتژیک نام برد و عنوان کرد: برخی درختان را با سرشاخه‌کاری می‌توان تغییر رقم داد و ارقام مناسب و مطلوب را تولید کرد و لذا این عمل می‌تواند به عنوان یک برنامه استراتژیک به منظور توسعه باغات گردو محسوب شود.




فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار