کد خبر: ۵۳۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 30 November 2017
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آمادگی تهران در برابر زلزله‌ای بزرگ را ناچیز توصیف کرد.


به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار در نشست بررسی درس های زلزله کرمانشاه، میزان آمادگی پایتخت را در برابر زلزله‌ای بزرگ را ناچیز و غیر قابل قبول خواند و گفت: زلزله تهران امنیت ملی ما را به مخاطره می اندازد. امروز دانش امکان پیشگیری و آمادگی در برابر زلزله را فراهم کرده است و میزان آسیب پذیری موجود ما در برابر زلزله پذیرفته نیست.


 


وی به کاستی‌های حوزه نظارت در امر ساخت و ساز و کمبود نیروی انسانی ماهر در بخش اجرای ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: این مشکلات باید در ابعاد ساخت و سازهای دولتی و بخش خصوصی حل شود تا کیفیت و عمر مفید ساختمان ها به ویژه ساختمان های عمومی مثل مدارس و بیمارستان ها ارتقاء یابد.


 


نجار با اشاره به طولانی شدن زمان تصویب لایحه قانون مدیریت بحران کشور در مجلس اشاره کرد و گفت: علاوه بر قانون، مدیریت بحران باید به دغدغه مسئولان و باور عمومی مردم و مسئولان تبدیل شود و نگاه به مقوله مدیریت بحران باید فرابخشی شود.


 


وی گفت: ساختار سازمان مدیریت بحران کشور باید تقوبت شود و جایگاه آن ارتقاء یابد تا در ایفای نقش و رسالت خود با کمبودها و مشکلات مواجه نباشد.


 


رییس سازمان مدیریت بحران کشور عملیات امداد و نجات در شب اول حادثه زلزله سرپل ذهاب را قابل توجه خواند و گفت: این زلزله در سطح 1930 روستا و 7 شهرستان رخ داد و تمامی دستگاه ها با تمام توان به سرعت موفق به عملیات امداد و نجات شدند و در مجموع 7817 مصدوم منتقل شدند، سه برابر مورد نیاز چادر در منطقه توزیع شد و در روز دوم به شرایط تثبیت رسیدیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار