روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان با ارسال جوابیه به خبرگزاری فارس لرستان ادعای عضو شورای شهر خرم‌آباد را مبنی بر تخلف شرکت آبفای خرم‌آباد در خصوص دریافت آب‌بها از مردم رد کرد.
کد خبر: ۵۳۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 27 November 2017
در پی انتشار مطلبی از زبان علی ماکنعلی عضو شورای شهر خرم‌آباد در خبرگزاری فارس تحت عنوان "تخلف شرکت آبفای خرم‌آباد در خصوص دریافت آب‌بها از مردم"،شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان جوابیه‌ای به شرح زیر برای خبرگزاری فارس لرستان ارسال کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

جوابیه روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان به اظهارات شخصی عضو محترم شورای شهر خرم‌آباد در خصوص دریافت پول اضافی از مردم

احتراما در راستای تنویر افکار و جلوگیری از تشویش افکار عمومی علی الخصوص مردم شریف شهر خرم‌آباد که در اظهارات یکی از اعضای محترم شورای شهر خرم‌آباد در جلسه علنی این شورا در تاریخ ۵ آذر ۹۶ مطرح شد، لازم است به اطلاع برسانیم که یکی از وظایف شرکت‌های خدماتی مانند آب و فاضلاب برقراری ارتباط و تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای شهری در حوزه فعالیت خود است.
بر همین اساس و بر اساس مجوزهای قانونی، شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان در زمان فعالیت شورای شهر چهارم خرم‌آباد اقدام به برگزاری چندین جلسه مستمر و بعضا چندین ساعته چه در محل شورای شهر و چه در محل سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب نمود و در این جلسات وضعیت زیرساخت‌های شهری و مشکلات خرم‌آباد در حوزه آب و فاضلاب برای اعضای محترم شورای شهر بیان شد.
پس از مباحث کارشناسی بنابر مجوزهای قانونی صادر شده، مقرر گردید در قالب بند تبصره ۳ ( بندی برای بازسازی و توسعه شبکه‌‌های آب و فاضلاب شهری) به ازای هر لیتر آب مصرفی مشترکین شهر خرم‌آباد مبلغ یک الی 1.5 ریال در فیش‌های آب مشترکین منظور و این مبالغ صرف بازسازی و توسعه آب و فاضلاب همان شهر(خرم‌آباد) قرار گیرد.
نکته مهم این است که بر اساس قانون این مصوبه شورای شهر باید در صحن علنی شورا به تصویب برسد که همین اتفاق افتاد و پس از تصویب شورای شهر به امضای فرماندار محترم خرم‌آباد رسید و جهت اجرا به وزارت نیرو ارسال و پس امضای شخصی وزیر محترم نیروی وقت به مرحله عملیاتی رسیده است.
لذا روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان ضمن احترام به اظهار نظر اعضای محترم شورای شهر خرم‌آباد اعلام می‌کند که مطلب مطرح شده از سوی آقای ماکنعلی در صحن علنی این شورا به هیچ عنوان صحت ندارد.
کمااینکه اگر هم مصوبه داخلی دیگری وجود داشته باشد نمی‌توان به آن اکتفا کرد چرا که می‌بایست تمام فرآیند طی شده در زمان مصوبه قبلی برای مصوبه جدید نیز تکرار شود که این اتفاق تا این لحظه و بر اساس پیگیری از فرمانداری صورت نگرفته است.
شرکت آب و فاضلاب لرستان با توجه به رسالت مهمی که در حوزه آب و فاضلاب دارد از اعضای محترم شورای شهر خرم‌آباد و همه رسانه‌های فعال دعوت به همکاری و تعام در چارچوب قوانین و مقررات جاری دارد و از آنان می‌خواهد نسبت به انتشار اخباری که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود خودداری کنند کمااینکه تا کنون رابطه حسنه‌ای بین  شرکت آبفا و شورای شهر خرم‌آباد و رسانه‌ها وجود داشته و این تعامل مناسب می‌تواند موجب توسعه زیرساخت‌های شهری خرم‌آباد در حوزه آب و فاضلاب شود.


بهتر است قبل از انتشار چنین اخباری (که هیچ کمکی به حل مشکلات مردم نکرده بلکه باعث سوء استفاده جریان‌های مخالف نظام که امروزه در فضای مجازی در کمین هستند تا از کوچکترین غفلتی برای ضربه‌زدن به خدمات نظام استفاده کنند) حتما مستندات کامل قانونی را  تهیه و بر اساس آن اظهار نظر کنند.


روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار