کد خبر: ۵۲۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 18 November 2017
رئیس شورای مرکزی کارآفرینان با اشاره به اینکه مقدمات تاسیس سازمان ملی کارآفرینی فراهم شده است، از تلاش برای تاسیس این سازمان تا پایان آذر خبرداد.


به گزارش مهر، حسین سلاح ورزی درباره آخرین وضعیت تأسیس سازمان ملی کارآفرینی گفت: پیرو تشکیل تشکل‌های کارآفرینی در استان‌ها طی سنوات گذشته تحت عنوان کانون کارآفرینی، تصمیم گرفته شد با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از کارآفرینان برتر، سازمان ملی کارآفرینی تاسیس شود.


وی ادامه داد: هرچند این تشکل‌ها از سنوات گذشته فعالیت خود را آغاز کرده بودند اما به دلیل اینکه فعالیت آنها ثبت نشده بودند، به نوعی رسمیت نداشتند.


نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: به همین منظور براساس پیگیری‌های انجام شده و توافق به عمل آمده با اتاق ایران، مقرر شد با ثبت این تشکل‌های استانی، فعالیت آنها رسمیت یابد و ذیل یک نهاد بالادستی در حوزه کارآفرینی تحت عنوان «سازمان ملی کارآفرینی» فعالیت کنند.


رئیس شورای مرکزی کارآفرینان کشور با بیان اینکه موافقت نامه اصولی تأسیس این سازمان توسط اتاق بازرگانی ایران صادر شده است، اظهار داشت: قرار است کانون های کارآفرینی استانی در ۳۱ استان کشور تأسیس شوند و تمام این کانون‌ها همراه با سایر تشکل‌های مرتبط با کارآفرینی تحت نظارت و مسئولیت سازمان ملی کارآفرینی که مقدمات تاسیس آن فراهم شده است، به فعالیت خود ادامه دهند. 


سلاح ورزی درباره زمان تأسیس این سازمان گفت: طبق زمان بندی اعلام شده در گذشته، پیش بینی ما این است که تا پایان آذرماه سازمان ملی کارآفرینی تأسیس و برنامه و اهداف این سازمان نیز تدوین شود.


وی پیش از این نیز بازگشایی مسیری برای حمایت از کارآفرینی را از اهداف مهم سازمان ملی کارآفرینی عنوان کرد و گفته بود: تعریف کارآفرینی مبتنی بر خلق ایده همراه با پذیریش ریسک است که در این زمینه باید بتوان از این افراد در قالب یک سازمان ملی حمایت کرد.


تدوین سازوکار و فراهم کردن مبانی حقوقی و بسترهای لازم در راستای تامین مالی و جذب سرمایه گذاری برای ایده‌های کارآفرینی از جمله اهداف کلان با تاسیس سازمان ملی کارآفرینی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار