امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: تبارگرایی و خط و مشی سیاسی در مسائل ارزشی و هویت ملی جایگاهی ندارد.
کد خبر: ۵۱۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 03 November 2017
 حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا امام جمعه موقت خرم‌آباد ظهر امروز در خطب‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: یکی از زمینه‌های تقوا توجه به حق‌الناس است و این در حالی است که این موضوف مخصوصا در مسائل سیاسی و اجتماعی اهمیت بیشتری دارد‌.

وی افزود: یک کارمند و مسوول از نظر شرعی وقتش توسط بیت‌المال خریداری شده و باید وقت خود را در زمان اداری به مسائلی که حقوق می‌گیرد باید اختصاص یابد و اگر این امر انجام نشود شرعا جایز نیست.

امام جمعه موقت خرم‌آباد، با اشاره به اینکه اولین مناسبت پیش رو در این هفته مناسبت ۱۳ آبان است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در این مناسبت فرموده‌اند که این روز به شکل قانون درآمده است و مبارزه با استکبار جهانی و فرصتی است برای فریاد زدن بر سر شیطان بزرگ و باید اجماع لایه‌های مختلف علیه سیاست‌های ذمریکا اتفاق بی‌افتد.

متقی‌نیا گفت: در روز ۱۳ آبان حقوق ملی ایرانیان را با سیاست‌های مستکبرانه آمریکا و اعتراض به تحریم‌های اخیر و سپاه که مایه عزت و شرف و آبرو برای همه ایرانیان و جهانیان است بیان می‌شود.

وی یادآور شد: سپاه پرچم پراقتدار مبارزه با تروریسم و داعش را در جهان بلند کرده و در ۱۳ آبان روز اعتراض به همسویی داعش و آمریکا است که با کودک‌کشی و سیاست‌های مستکبرانه و بد عهدی‌های آمریکا مبارزه می‌شود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: رهبر انقلاب نیز معنی واقعی امریکا را دشمن خبیث و اصلی دانسته‌اند و این تعبیر ناشی از تجربه و دیدن واقعیات بیرونی است.

متقی‌نیا با اشاره به اینکه خصومت‌ورزی و کینه‌ورزی امریکاییان واقعیات را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: راه آمدن با آمریکا آن‌ها را گستاخ می‌کند و تا زمانی که زورگویی و بدعهدی آن‌ها وجود دارد باید باید فریاد مرگ بر امریکا در ایران طنین‌انداز شود.

وی با اشاره به اینکه روز فرهنگ عمومی مناسبت دیگر در این هفته است، گفت: یکی از مسائل در فرهنگ عمومی بسیار ضرورت دارد اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی و پرهیز از ریخت و پاش است که باید توسط مسوولین و مردم رعایت شود.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: ترویج تولید ملی و خرید جنس داخلی به عنوان فرهنگ عمومی امری ضروری است و افزایش کیفیت محصولات داخلی باید در ابتدا، در طی مسیر و در انتها باید رعایت شود.

متقی نیا یادآور شد: تحقق این امر اصلاح فرهنگ عمومی را می‌طلبد و در کیفیت بخشیدن به تولید داخلی و یادآوری به فرهنگ عمومی توجه به قانون و قانون مداری است.

وی ادامه داد: در بین مسوولین که باید  فرهنگ مسوولیت را داشته باشند، برخی که می‌گویند اول خودم بعد هوا و بعد خط خودم و در انتها خواسته‌های مردم را انجام می‌دهند ‌به هیچ وجه پذیرفته نیست و ضد فرهنگ عمومی و این در حالی است که این امر  ریشه در ارزش‌های ملی و مذهبی ما دارد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: برای چندمین بار اعلام‌ می‌کنیم که همه مسوولین بدانند که خط و مشی سیاسی در مسائل ارزشی و هویت ملی جایگاه ندارد و مسوولین باید به داد مردم‌ برسند و وقت خود را در اختیار آن‌ها بگذارند.

متقی‌نیا افزود: تبارگرایی سیاسی و باندبازی و دور کردن مردم از واقعیت مورد پذیرش نیست و خدا  از مسوولینی که به مستضعفین و پابرهنگان ظلم کند نمی‌گذرد.

وی با بیان اینکه اربعین در بین آموزه‌های دینی ما نشانه ایمان مومن است، عنوان کرد: در این ایام بر اساس روایات زائر اربعین در روز قیامت صاحب شفاعت است و زائران اربعین اولین گروهی هستند ک وارد بهشت می‌شوند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد یادآور شد: حرکت اربعین نوعی عبادت و برکت و نعمت است و برای ما این عمل عبادی سیاسی بوده و محتوا آن نیز اگر بخواهیم کار حسینی کنیم ایستادگی در مقابل تمام دنیا در این زمان کار حسینی است و عظمت آن‌را امام حسین(ع) به ما یاد دادند که در دنیای آن زمان در مقابل ظلم ایستاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار