ژاپنی‌ها امروز برای شرکت در انتخابات زودهنگام پای صندوق‌های رای می‌روند
کد خبر: ۵۱۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹ 22 October 2017
مردم ژاپن امروز (یکشنبه) برای شرکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام پای صندوق‌های رای می‌روند؛ انتخاباتی که می‌تواند به مانند یک تیغ دولبه برای «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور باشد.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری بی‌بی‌سی، وی در ابتدای ماه جاری میلادی، دستور انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر کرده بود.
 
این اقدام آبه با هدف افزایش سهم حزب وی از کرسی‌های پارلمانی و گسترش حوزه اختیارات او برای اتخاذ تصمیم‌های مهم در بحبوحه افزایش تنش‌ها با کره شمالی صورت گرفته است.
اگر آبه بار دیگر در این انتخابات پیروز شود، رکورد طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری را در دوران پس از جنگ جهانی دوم خواهد داشت.
 
با این حال وی گفته است که اگر حزبش نتواند در این انتخابات موفق به کسب اکثریت 475 کرسی مجلس شود، از سمت نخست وزیری استعفا می‌کند و دیگر تن به ائتلاف نمی‌دهد.
 
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد آبه که پیش از این به سوءاستفاده از قدرت خود متهم شده بود، بار دیگر در حال بازیابی محبوبیت گذشته است و این انتخابات می‌تواند فرصت خوبی برای تثبیت جایگاه او در مجلس قانونگذاری باشد.
 
این در شرایطی است که همزمان حزب دیگری به رهبری «یوریکو کویکه» شهردار توکیو شکل گرفته و به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است و ممکن است مانع دستیابی حزب حاکم به اکثریت کرسی‌های پارلمان شود.
 
رای‌گیری در ژاپن از ساعتی پیش در هزاران حوزه رای گیری در سراسر این کشور آغاز شده است.
انتخابات ژاپن در شرایطی برگزار می‌شود که فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی در ماه‌های گذشته به یکی از دغدغه‌های سیاست‌مداران ژاپنی بدل شده است.
 
پیونگ یانگ در هفته‌های گذشته دوبار به نحوی اقدام به شلیک موشک از سواحل شرقی خود کرده است که این موشک‌ها از حریم هوایی ژاپن عبور کند. انتظار می‌رود نحوه رویارویی با مسئله کره شمالی در رقابت‌های انتخاباتی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار