مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: تصادفات منجر به فوت در لرستان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 6.8 درصد افزایش یافت
کد خبر: ۵۱۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 21 October 2017
حمیدرضا نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: آمار پرونده‌های ناشی از ‏مرگ و میر حوادث رانندگی استان لرستان در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.6 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال 282 نفر در جریان حوادث رانندگی لرستان جان خود را از دست داده‌اند که این آمار به لحاظ شامل 228 مرد و 54 زن بوده است.

‎مدیرکل پزشکی قانونی لرستان عنوان کرد:همچنین در 6 ماه نخست پارسال نیز تعداد 264 نفر ‏شامل 213 نفر مرد و 51 نفر زن بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

نظیفی با اشاره به آمار مصدومین حوادث رانندگی در لرستان، افزود: میزان آمار مصدومان ناشی از حوادث ‏رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی لرستان در 6 ماهه نخست امسال چهار هزار و 532 نفر ثبت ‏شده که شامل 3 هزار و 453 نفر مرد و یک هزار و 79 نفر زن بوده است‎.

وی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده ‏نشان می‌دهد در 6 ماهه نخست پارسال نیز مجموعا 4 هزار و 861 پرونده ناشی از ‏مصدومین حوادث رانندگی شامل 3 هزار و 710 پرونده برای مردان و یک هزار و 151 پرونده برای زنان در ‏مراکز پزشکی قانونی استان لرستان تشکیل شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان تصریح کرد: در مقایسه آماری 6 ماهه نخست امسال و سال قبل آمار ‏مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی 7.6 درصد کاهش داشته است‎.‎

وی ادامه داد: در تصادفات منجر به فوت، ضربه به سر( آسیب جمجمه و مغز ‏‏) علت اصلی مرگ در حوادث رانندگی است.

نظیفی عنوان کرد: مهمترین نکته برای جلوگیری از وقوع تصافات، رعایت قوانین و ‏مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از ارتکاب تخلفات رانندگی است، برخی  تصادفات ناشی از رفتارهای ‏پرخطر و عدم رعایت قوانین است، در حالی که علایم رانندگی هشداری برای جلوگیری از حواس‌پرتی راننده ‏بوده و اگر به این علایم توجه شود درصد قابل توجهی از تصادفات رخ نخواهد داد.‏

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار