فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به تدوین ۱۸ اولویت انتظامی در لرستان اظهار داشت: ۴ طرح عملیاتی خلاقانه و ویژه برای پاک‌سازی نقاط آلوده تدارک دیده‌ایم.
کد خبر: ۴۹۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲ 21 September 2017
سردار حاجی محمد مهدیان نسب فرمانده انتظامی لرستان دیروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به مناسبت های هفته دفاع مقدس، هفته امر به معروف و نهی از منکر و ایام محرم اظهار داشت: دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است.

وی با بیان اینکه امر به معروف به عنوان یک فریضه واجب بهترین اهرم و بهترین مهندسی مبارزه و دفاع نرم است، تصریح کرد: بهترین نسخه ای که می توان برای دفاع در مقابل جنگ نرم دشمن درست کرد، اجرای دقیق فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است؛ کار پلیس هم همین است، خیلی از کارهای پلیس در حوزه بایدها و نبایدها است و ابتدا باید امر به معروف کنیم و اگر کسی بخواهد ناهنجاری کند و به امنیت مردم آسیب بزند برخورد کنیم.

تدوین ۱۱ اولویت نیروی انتظامی لرستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه خدا توفیق داده در استان شهید پرور لرستان که از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون یاور امام راحل و رهبر معظم انقلاب و پشتیبان نظام بوده است، در خدمت این مردم به عنوان یک خادم حضور داشته باشیم، افزود: اولویت های ماموریتی فرماندهی انتظامی استان پیش بینی شده است و ۱۸ اولویت که ۱۱ مورد آن با رویکرد اقتصاد مقاومتی است، تدوین کرده ایم.

سردار مهدیان نسب با بیان اینکه اولین ماموریت که پایه همه ماموریت های پلیس است بحث توسعه بصیرت دینی و دین باوری و ارتقای شان و منزلت سازمان متدین ناجا است، تصریح کرد: پایش سلامت اداری در سازمان برای توانمندسازی کارکنان از دیگر اولویت های نیروی انتظامی استان است.

وی با تاکید بر اینکه ۴ اولویت برتر داریم که برگرفته از فرامین رهبری است، افزود: اقدامات پیشگیری، مقابله و مهار جرایم از دیگر اولویت های پلیس لرستان خواهد بود.

ابلاغ ۱۶ طرح پیشگیرانه به پاسگاه های انتظامی لرستان

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه ۱۶ طرح پیشگیرانه را با استفاده از اتاق فکرهای سطح یک، دو و سه تدارک دیده و بررسی کرده ایم و این طرح ها به همه پاسگاه ها ابلاغ شده است، اظهار داشت: همچنین ۴ طرح عملیاتی خلاقانه و ویژه برای پاکسازی نقاط آلوده تدارک دیده ایم و در این راستا طرح های تخصصی برای ارتقای امنیت اجتماعی اجرا می شود.

سردار مهدیان نسب افزود: این طرح های خلاقانه شامل طرح های نقطه ای، منطقه ای، موضوعی و حجمی است؛ در طرح نقطه ای کلانتری ها به صورت محله محور نقاط آلوده را پاکسازی می کنند، در طرح منطقه ای فرمانده انتظامی شهرستان با امکانات خود در نقطه ای پاکسازی می کند و طرح حجمی نیز در جایی که نیاز است خیلی جدی و با حضور حداکثری ماموران انتظامی اجرا می شود.

وی از مبارزه قاطع با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر خبر داد و افزود: اشراف اطلاعاتی در فضای مجازی و فضای حقیقی با کمک و پشتیبانی مردم استان در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه مردم لرستان واقعا پشتیبان نیروی انتظامی هستند.

شناسایی ۳ هزار سایت با فعالیت مجرمانه

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر ۲ تن مواد مخدر در شش ماهه ابتدای سال جاری کشف شده است، گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر و معتاد متجاهر دستگیر شده است که این امر نشان می دهد تور نیروی انتظامی گسترده است.

سردار مهدیان نسب با بیان اینکه ۴۰۰ نفر معتاد تحویل کمپ های ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ استان شده است، تصریح کرد: همچنین پلیس فتا لرستان تعداد ۳هزار و ۲۵ سایت مجرمانه را شناسایی و ۱۵۱ فقره پرونده در رابطه با آنها تشکیل داده است.

وی یادآور شد: ۱۴۱  نفر مجرم اینترنتی دستگیر شده است و فراوانی جرم در این حوزه مربوط به مزاحمت اینترنتی و برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب های مردم بوده است.

کاهش ۱۶ درصدی تصادفات برون شهری در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه رضایتمندی مردم از پلیس سامانه ۱۹۷ فعال است و مردم می توانند از این طریق پیشنهادات، انتقادات و مشاوره های مورد نیاز خود را با پلیس در میان بگذارند، گفت: در بحث تقدیر از پلیس در شش ماهه اول امسال ۱۴۴ درصد افزایش تقدیر داشته ایم.

سردار مهداین نسب از برگزاری ۸ جلسه چهره به چهره برای پاسخگویی به مطالبات مردم خبر داد و تصریح کرد: در این جلسات با ۸۰۶ نفر صحبت و مشاوره حضوری داشته ایم.

وی یادآور شد: ۴۶ درصد تماس های مردم با پلیس از این طریق در رابطه با درخواست مشاوره از پلیس بوده است.

فرمانده انتظامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت بافت شهری ۱۱ درصد افزایش تصادفات فوتی را در درون شهر داشته ایم که با کمک سازمان های متولی و مسئول در اصلاح هندسی مکان ها از جمله شهرداری باید بتوانیم این میزان را کاهش بدهیم، افزود: فعالیت های خود را در این حوزه با اجرای طرح های ارتقای انضباط اجتماعی شروع می کنیم.

سردار مهدیان نسب با بیان اینکه در تصادفات برون شهری ۱۶ درصد کاهش تصادفات را داشته ایم و در شش ماهه امسال ۳۳ نفره کمتر فوت شده اند، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم جاده های استان و حداقل شریان های حیاتی را به سامانه هوشمند نظارتی مجهز کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار