کد خبر: ۴۹۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 20 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،کمیته انضباطی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به تازگی در نامه ای به مدیر عامل باشگاه فولاد یزد، پرداخت بدهی تیم فوتبال این باشگاه به مربی سابق خود 'دینکو یلیچیچ' را خواستار شده بود.
آنطور که مسوولان فوتبال می گویند اگر طلب این مربی خارجی پرداخت نشود تیم فولاد، سنگین ترین مجازات تاریخ فوتبال استان را شاهد خواهد بود، کسر 6 امتیاز یا سقوط به لیگ دسته سه!.
این تیم که قرار است پس از پرداخت بدهی خود با نام تیم 'ترمه دستجردی' در رقابتها حاضر شود طی سال های گذشته با نام های مختلف، مربیان گوناگون و مدیریت های کم دوام در زمین مسابقه حاضر شده و ظاهرا این داستان کش دار تمامی ندارد.
نه مسوولی حاضر به حمایت از فوتبال یزد است و نه هیچ صنعتگر و تاجری حاضر به سرپرستی این طفل یتیم از همه جا رانده و مانده است.
تنها کاری که برای این تیم شده فقط جابجایی پیاپی نامها و آدمها بوده که متاسفانه هیچ کمکی هم به تیم یاد شده و فوتبال یزد نکرده است.
بازنده ترین بازنده های این میدان هم همانا تماشاگران خونگرم و متعصب یزدی هستند که سالهاست در حسرت داشتن یک تیم خوب و منسجم به سر می برند.
کجا رفت تیم شهید قندی با آن بازیکنان بومی و همه فن حریف خود؟ تیمی که تماشاگران یزد را با ورزشگاهها آشتی داده بود و مردم با داشتن این تیم به خود می بالیدند.
اما مسوولان وقت فوتبال و ورزش استان تصور کردند اگر بومی ها را خارج و عده ای با نام و نشان را وارد کنند به نتیجه می رسند، تصوری که هرگز رنگ واقعیت بخود نگرفت و این آغازی بود بر سقوط پله پله فوتبال یزد.
تیمی که در میدان های قبلی درخشیده و نام یزد را پر آوازه کرده بود و لازم بود با همین بازیکنان و همین کادر فنی در ادامه رقابتها حاضر شود ناگهان از هم پاشید و جای خود را به افرادی داد که از فوتبال، فقط نام و نشان آن را داشتند.
تیم مقتدر قندی آن روز به تیمی با سرنوشت کنونی امروز تبدیل شد و حالا شاکی دارد، هم داخلی و هم خارجی، و امروز هم آخرین روز هشدار فیفا به این تیم است.
جالب آنکه همه ما نشسته ایم و نظاره گر هستیم، هیچ کس سعی نمی کند تیم یزد را از این بحران خارج کند.
مشکل مالی و مدیریتی، مشکل همیشگی فوتبال یزد بوده که هرگز هم نسخه شفابخشی برای آن پیچیده نشده و اگر هم شده، فوتبال بیمار ما را به کما برده است.
رییس هیات فوتبال یزد معتقد است: اگر مربی ایرانی هم از این تیم، طلبکار بود شکایت می کرد و این امری طبیعی است.
'عبدالرضا دستا' در گفت و گو با ایرنا، شکایت یک مربی خارجی و هشدار فیفا به فوتبال یزد را در تاریخ فوتبال این استان بی سابقه دانست.
به اعتقاد وی فقط باشگاه فولاد می تواند این مشکل را حل کند و تیم را از بحران و جریمه سنگین فیفا خارج کند.
تیم فوتبال فولاد یزد در سال 88 با برتری در رقابتهای لیگ دسته دوم ایران چهارم شد و جواز حضور در لیگ آزادگان را به دست آورد.
این تیم هفت فصل در لیگ آزادگان بازی کرد و در نهایت در فصل ١٣٩٦-١٣٩٥ به عنوان تیم نوزدهم به لیگ دسته 2 باشگاه های ایران سقوط کرد.
هم اکنون تیم فوتبال فولاد (ترمه دستجردی) در لیگ دسته 2 باشگاه های کشور به عنوان نماینده استان حضور دارد.
 یادداشت از : محمدحسین فلاح
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار